Beste forumleden,
In onderstaande VBA code wordt met 1 druk op de knop een email verstuurd met als bijlage een bestand. Dit bestand moet als CSV bestand worden verstuurd.
Ik sla het bestand al op als CSV (zie blauwe tekst), maar dit houdt in dat je achter de naam .csv zet en het bestand nog steeds opslaat als MS Office Excel-werkmap.
Opslaan als moet dus CSV zijn. Hoe moet ik onderstaande code aanpassen?
In onderstaande VBA code wordt met 1 druk op de knop een email verstuurd met als bijlage een bestand. Dit bestand moet als CSV bestand worden verstuurd.
Ik sla het bestand al op als CSV (zie blauwe tekst), maar dit houdt in dat je achter de naam .csv zet en het bestand nog steeds opslaat als MS Office Excel-werkmap.
Opslaan als moet dus CSV zijn. Hoe moet ik onderstaande code aanpassen?
Code:
Option Explicit
Const EMBED_ATTACHMENT As Long = 1454
Const stPath As String = "[COLOR="red"]Locatie[/COLOR]"
Const stSubject As String = "[COLOR="red"]Onderwerp[/COLOR]"
Const vaMsg As Variant = "[COLOR="red"]beschrijving[/COLOR]"
'stuur CC Const vaCopyTo As Variant = "[COLOR="red"]emailadres[/COLOR]"
Sub Send_Active_Sheet()
'verzend email naar [COLOR="red"]naam[/COLOR]
Dim stFileName As String
Dim vaRecipients As Variant
Dim noSession As Object
Dim noDatabase As Object
Dim noDocument As Object
Dim noEmbedObject As Object
Dim noAttachment As Object
Dim stAttachment As String
'Copy the active sheet to a new temporarily workbook.
With Blad23
.Copy
stFileName = "[COLOR="red"]omschrijving document[/COLOR]" & .Range("H2").Value
End With
stAttachment = stPath & "\" & stFileName & "[COLOR="blue"].csv[/COLOR]"
'Save and close the temporarily workbook.
With ActiveWorkbook
.SaveAs stAttachment
.Close
End With
'Verzend email naar
vaRecipients = VBA.Array("[COLOR="red"]emailadres[/COLOR]")
'Instantiate the Lotus Notes COM's Objects.
Set noSession = CreateObject("Notes.NotesSession")
Set noDatabase = noSession.GETDATABASE("", "")
'If Lotus Notes is not open then open the mail-part of it.
If noDatabase.IsOpen = False Then noDatabase.OPENMAIL
'Create the e-mail and the attachment.
Set noDocument = noDatabase.CreateDocument
Set noAttachment = noDocument.CreateRichTextItem("stAttachment")
Set noEmbedObject = noAttachment.EmbedObject(EMBED_ATTACHMENT, "", stAttachment)
'Add values to the created e-mail main properties.
With noDocument
.Form = "Memo"
.SendTo = vaRecipients
.CopyTo = vaCopyTo
.Subject = stSubject
.Body = vaMsg
.SaveMessageOnSend = True
.PostedDate = Now()
.Send 0, vaRecipients
End With
'Delete the temporarily workbook.
Kill stAttachment
'Release objects from memory.
Set noEmbedObject = Nothing
Set noAttachment = Nothing
Set noDocument = Nothing
Set noDatabase = Nothing
Set noSession = Nothing
MsgBox "De e-mail is succesvol verzonden naar [COLOR="red"]naam[/COLOR]", vbInformation
End Sub