automatische Email vanuit Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdegeest

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
2 keer per dag moet er aan automatische email verstuurd worden naar verschillende gebruikers met een rapport vanuit een Access toepassing.
Probleem nu is dat ik steeds dien in te grijpen bij de beveiligingswaarschuwing van outlook.
Ik kan dan kiezen voor "toestaan" of "weigeren".
Kan er mij iemand zeggen hoe ik deze melding kan onderdrukken.
Het is een interne mail binnen het bedrijf die geen enkel risico heeft en dus steeds mag verstuurd worden zonder dat er iemand op een toets moet duwen om de mails verstuurd te krijgen.
Heb al veel gezocht op internet maar zonder resultaat.
:confused:

Hmm, dat is gek.

U kunt een Outlook-beveiligingsregel uitschakelen zodat deze niet op het bericht wordt toegepast.
Wanneer u de regel uitschakelt, wordt deze niet verwijderd en kunt u de regel later weer inschakelen.
Als u een Outlook-beveiligingsregel wilt uitschakelen, voert u de volgende opdracht uit:

Disable-OutlookProtectionRule -Identity <name of rule>

Als u een Outlook-beveiligingsregel wilt inschakelen, voert u de volgende opdracht uit:
Enable-OutlookProtectionRule -Identity <name of rule>

en

Een Outlook-beveiligingsregel verwijderen:
Remove-OutlookProtectionRule -Identity <name of rule>

Wat ik zou doen is kijken welke regels er aan staan, kijken welke je denkt dat de mail tegenhoud, en deze uitzetten.
Deze commands vul je in bij 'Run' of 'uitvoeren'

Succes

Je kunt met een speciaal protocol vanuit Outlook zonder boodschap en zonder ClickYes mailen. Dat vereist dan wel een aanpassing op de pc waar vandaan je mail,t, dus als dat veel pc's zijn is dat wellicht geen optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan