• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische Enter voor excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnRinzema

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Berichten
4
Hallo allen,

Ik ben bezig om met een barcodescanner in excel een bestellijst te vullen.
Alleen ben ik niet thuis in vbscripts, de bedoeling is dat na het scannen van een barcode
bijv (8722700222545) een teken zoals ~ wordt meegestuurd vanuit mijn scanner (en dat doet ie)
en dat excel dit herkent als een enter, en de volgende cel gevuld kan worden en ik dus gewoon achter elkaar door kan scannen en niet steeds zelf hoef te enteren!

Is er iemand die weet hoe?
Alvast bedankt.

Martijn Rinzema
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik ook een barcode scanner tussen de toetsenbordkabel in. Als ik barcode maak met aan beide kanten een sterretje dan entert hij vanzelf. Niet alle scanners kunnen dat.
 
Dit is afhankelijk van de scanner.

Bij de leverancier moet je de code kunnen bemachtigen om 1 cel naar beneden te gaan, of 1 naar rechts te gaan.

Greetz,

Joske
 
Martijn, kan je voor het archief je oplossing misschien met ons delen en tevens de vraag op opgelost zetten (rechts onderaan de pagina)

Mvg

Rudi
 
Oplossing barcode scan bestellijst

Doen we,

Ik was opzoek naar een excel bestand om een bestellijst bij te houden van producten die gescand worden, en die had ik gevonden op helpmij.nl genaamd "voorraadbeheer.xls"
daar kon je met [alt f8] een macro starten en een barcode ingeven met daarna een getal om het product te verhogen met 1 of meer. En de macro stopt!

We hebben nu een macro gemaakt voor deze lijst die continu loopt en na het invoeren van een barcode(Scan) het product altijd verhoogd met 1. de voorwaarde is wel dat de barcode moet eindigen met een # dit wordt gezien als enter, dit is naturlijk aan te passen in de macro. Dus geen enter meer gewoon lekker door bliepen!

Staat het artikel niet in de lijst dan word deze barcode automatisch toegevoegd op een nieuwe regel.:thumb:

Zie bijlage!

Groeten Martijn
 

Bijlagen

  • Bestellijst.xls
    52 KB · Weergaven: 458
Kan het einde van de barcode ook aangegeven worden met het aantal characters? Dit is nl. 21, de barcode eindigt op een variabel iets. Echter is het aantal characters altijd 21.

Het wil niet lukken in VBA dat er automatisch in wordt gevoerd na het scannen van de barcode.

Mvg,

Nick
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan