• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische euroteken verbergen uit formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

elmar85

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Hey allemaal,

Ik zit met een probleem, heb een poging gedaan tot een oplossing
doormiddel met hetgeen wat ik gevonden heb: =ALS(EN(F16<>"";G16<>"");F16*G16;""),
maar ik kom er niet uit.
Ik dacht dus dat bovenstaande zou moeten werken.. niet dus...

Ik heb het volgende:
Ik heb een formule bv: =SOM(F16-G16)
deze berekend het volgende: aantal * prijs = som

Nu word er uit die formule in H16 automatisch dit ingevuld: € - (als het geen waarde heeft )

Nu wil ik uiteraard tijdens het printen deze vervelende € - niet zien, hoe kan ik ervoor zorgen dat ze niet mee komen op het a4tje dat ik wil uitprinten.

(ps: een eventuele oplossing qua formule zou helemaal ideaal zijn, want mijn excel kennis is niet groot).

Bij voorbaat dank!

Groetjes Elmar

Laatst bewerkt:
Beste Elmar85,

Een mogelijke oplossing is via voorwaardelijke opmaak: Opmaak > Voorwaardelijk opmaak>. Als de celwaarde gelijk is aan 0, klik dan op 'Opmaak' en vink onder de tab Lettertype bij Kleur in de witte cel rechtsonder. OK. OK.

Richard

Laatst bewerkt:
Met voorwaardelijke opmaak:
Bereik selcteren en plaatje volgen

of:

=als(formule=0;"";formule)

Bijlagen

• opmaak.jpg
    opmaak.jpg
    13,5 KB · Weergaven: 255
Laatst bewerkt:
Elmar,

Deze moet het doen
Code:
=ALS(OF(F16="";G16="");"";F16-G16)

Kijk maar.

Bijlagen

Vreemd Ad, die oplossing had ik gisteren eerst ook in mijn post staan, maar bleek toch niet te werken. En als ik het goed zie zijn jouw instellingen hetzelfde als de mijne, maar ik bleef toch wel het liggende streepje zien.
Snappernietsvan.

Doei
Richard

ik zie dat het bij jou ook werkt... maar ik krijg het zelf ook niet voor mekaar... ik blijf dat streepje zien met die euroteken...

Elmar,

Zet dat van jou hier ook eens neer, zien we wat er gebeurt.

Hi Elmar,

Ik heb het euroteken weggekregen door voorwaardelijke opmaak te gebruiken.
Je plaatst bij waarde "0" de tekstkleur in dezelfde kleur als je achtergrond.

Joske

Elmar,

Het downloaden is inmiddels gelukt, ik heb een aantal formules voor je aangepast.
Op het eerste Pagina1 en op vertrouwelijk.
De functie SOM moet je alleen gebruiken als je bereik wilt optellen, en niet als je wilt gaan delen, vermenigvuldigen, en zeker niet als je moet aftrekken.

De gemarkeerde cellen hebben de gewijzigde formules.
Het uploaden van het bestand wil niet, zal het straks nog een keer proberen.

elmar85,
Ik weet niet over welk tabblad het gaat. Ik vermoed dat je Tabblad Vertrouwelijk bedoelt, alhoewel dat, volgens mij, niet overeenkomt met H16 die je eerder opgaf als "probleemcel".
Het weergeven van €- is het gevolg van het feit dat de cellen opgemaakt zijn als "Financieel". Die opmaak wordt dan meegenomen in de resultaatcel. Met voorwaardelijke opmaak is het €- verbergen door in te stellen: celwaarde > kleiner dan of gelijk aan >0 en de tekstkleur op hetzelfde grijs in te stellen als de achtergrondkleur.
Gebruik de volgende formule om de vervelende #DEEL/0! weg te werken.
Code:
=ALS(SOM(E6-F6)=0;"";SOM(E6-F6)/E6)

Hé Ad,
Wat is er mis mee als je de functie SOM() gebruikt om ook af te trekken? Zolang je af te trekken waarden als negatieve waarde aangeeft is er toch niks aan de hand?

Laatst bewerkt:
Hoi Cor,

Dat weet ik, maar ik zeg het maar omdat het hier overal gedaan wordt.
Bij alle formules b.v.b. =SOM(F14) i.p.v. =F14

Maar ik vindt het gekker dat ik het bestand niet kan uploaden als zip file.
Ik zie net dat het te groot is, ik ga proberen er een tabblad van tussen te peuteren.

P.S.
Elmar, als je je mail adres even geeft kan ik het je doorsturen.

2e P.S.
Een werkblad eruit peuteren gaat dus ook niet, de hele werkmap is beveiligd.

Laatst bewerkt:
Het gaat om alle bladen behalve Resume en Vertrouwlijk die zijn tot zo ver goed ingevuld qua werking.

Dus het enige is blad 1 t/m 6.
als iemand blad 1 voor me zou kunnen maken of een beginnetje... dan kan ik een poging doen om het bij de rest af te maken.

( kan iemand dan ook een attachment toevoegen of zo, zodat ik hem weer kan downloaden? )

Hardstikke bedankt alvast voor de moeite!

groetjes Elmar

Edit:
P.S.
Elmar, als je je mail adres even geeft kan ik het je doorsturen.

email zelf weg gehaald...

Laatst bewerkt:
Dan houd hier mijn hulp en inspanning op, en ik zal het bestand van mijn computer verwijderen.

Ik weet nu ook niet meer wat de bedoeling is. Kom met concrete vragen (een voor een).
Verder sluit ik me bij Ad aan. Overigens zal mevr. Veenvliet niet erg blij zijn dat haar adresgegevens nu open en bloot van het internet te halen zijn.

Ik heb het formuliertje van Ad gekregen, dit was precies wat ik zocht!
Ik wil iedereen bedanken voor de moeite en inspanningen uiteraard!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan