• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische grafiek maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rg027

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Berichten
161
Beste,

Ik zou graag een automatische grafiek maken maar geraak er niet aan uit.
Ik heb nu een grafiek voor 3 periodes gemaakt. Indien ik periodes wil toevoegen zou de grafiek en de legenda automatisch moeten geupdate worden met de nieuwe gegevens.
Iemand een idee hoe dit kan verwezenlijkt worden?


Alvast dank
 

Bijlagen

  • Aangepaste grafiek maken.xls
    15 KB · Weergaven: 34
Pas het bereik van de grafiek van te voren aan.
Als je daarna in deze cellen wat invoert dan past de grafiek zich automatisch aan.
 
Het is juist de bedoeling om een volle gafiek te krijgen. Met op voorhand een bereik in te stellen krijg ik geen volle grafiek.
 
Zet de periodes op de X-as, en de categorien "in de staven".

Met een dynamisch bereik kan je dan bepalen wat het aantal periodes is. (of je geeft dat aantal zelf in in een hulpcel). Een dynamisch bereik maak je bij Invoegen > Naam > Definiëren, en daar de VERSCHUIVING functie gebruiken. Vele voorbeelden op mijn site, bij grafieken pagina's.

Wigi
 
Wigi,

Mooie site en intressante gegevens.

Ik probeer een dynamisch bereik te maken met volgende formule

Naam: Grafiekgeg
Formule die ik daarvoor gebruik
Code:
=verschuiving(blad1$!a$1;0;0;aantalarg($A:$A);aantalarg($1:$1))

Het probleem is dat de functie aantalarg ook cellen van kolom A waar fomules instaan meeneemt. Het blad van de grafiekgegevens is een samenvatting van gegegens uit andere tabbladen. Formule die ik daarvoor gebruik = als(blad2!a1="";"";blad2!a1)enz.....
In de toekomst zullen er nog tabbladen bijgevoegd worden waarvan de gegevens samengevat worden op blad 1.
Men vraag is nu :Welke formule dien ik toe te passen om een dynamische grafiek te maken zonder dat de cellen met formules ,maar zonder waarden erin, worden meegenomen?


Hopelijk ben ik wat duidelijk.

Alvast men dank voor de moeite
 
Beperk evt. kolom A tot die cellen waarvan je weet dat ze geen andere gegevens gaan bevatten. Als dat mogelijk is.
 
Wigi,

Dit is helaas niet mogelijk.

Ik zie wel een optie en dat is dmv een macro de gegevens naar blad 1 over te brengen ,doch dan heb ik een code nodig die de namen van de tabladen overneemt.

mijn tabbladen zijn nu
04-2008
08-2008
12-2008

Maar zoals gezegd is de kans er dat er tabladen aan toegevoegd worden

Voor het volgende jaar gaan de namen van de tabladen veranderen en ik vermoed dat de macro deze niet zal herkennen; Of heb ik het mis?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan