automatische hoogte iframe

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,
Ik heb een webpagina met een iframe. Ik wil dat het formaat hiervan vanzelf word aangepast aan het scherm. Dit is mijn code tot nu toe:
HTML:
<!--eerst 2 links, soort menu--!>
<p class="menu"><a class="menu" href=<?php
                       echo $linkrooster
                      ?> target="iframe_a">Rooster</a> <a class="menu" href="http://www.sintermeerten.nl/roosteronline/dagrooster/leerlingen_vandaag.html" target=iframe_a>Vandaag</a></p>
<!--begin frame--!>
        <iframe src=<?php echo $linkrooster?> name="iframe_a" height="80%" width="100%" frameborder="0" seamless></iframe>
Het probleem is dat de breedte wel aanpast, altijd 100% maar het werkt niet voor voor de hoogte. Deze blijft altijd heel klein, nooit 80%. Ook als ik deze op bijv. 200% zet blijft de hoogte hetzelfde.
Wat doe ik fout?
Heel erg bedankt!
(ps, de website is te zien op www.smcdash.tk , je moet eerst even een klas in vullen en of dat onder/bovenbouw is. Dan zie je het frame pas. Om te testen gebruik:
klas: h2a
vinkjes laten voor wat het is)

Zet de hoogte eens op 460. Dus niet 460% maar gewoon het getal 460.
Btw, hoe sla je de instellingen op? Doe je dat adhv IP en SQL database die gegevens per IP opslaat, of doe je dat met een cookie?

Maar als er iemand komt op een klein scherm, telefoon ofzo, is dat toch veel te veel?
En ik sla de instellingen nu op in een cookie, ga misschien later nog met sql doen ;). De website is vooral gemaakt om snel en simpel te werken, zodat je niet eerst naar de schoolsite hoeft en het hele menu af moet zoeken etc.

Die 460 staat voor het aantal pixels in hoogte. Het rooster van Untis zelf is namelijk 460 pixels hoog. En dat is inclusief de titel en voettekst.

Over je cookie: Omdat je een cookie gebruikt die gebruikersinstellingen opslaat, moet je verplicht een waarschuwing op je site zetten om te vertellen dat je een cookie plaatst. Doe je dat niet, ben je strafbaar!

Ugh ja iik weet het. Maar de website is nog niet officieel, is alleen online voor test. Slaat echt nergens op die wet. Als je cookiesmetvrees hebt moet je maar stoppen met internet, of je cookies uitzetten. Volgendjaar moeten we nog toestemminging vragen om POST of GET te gebruiken in php...
Ik moet trouwens nog even kijken of het echt moet, de regels veranderen steeds en het is een functionele cookie, niet voor ads ofzo.
Maar in dat frame komen ook andere sites, klik bijv maar eens op "vandaag". Er komen trouwens nog veel meer links bij. Het is gewoon de bedoeling dat je niet hoeft te scrollen op de site, alleen in het framepje
<toevoeging over die cookie wet> Ik zou er persoonlijk meer problemen mee hebben als het word opgeslagen in een database met mijn ip of andere info dan in een cookie op mijn computer. slaat echt nergens op

Laatst bewerkt:
Maar probeer eens met 460 en zet het eens online. Dan snap je wat ik bedoel!

Gedaan, nu zijn er 2 scroll balken op mijn site (ik heb een 15" scherm, dus weet niet of jij het ook hebt.), dat is dus wat ik wilde voorkomen. Ik vind het zo gek dat het met dat 80% eerst wel werkte en ineens niet meer?!

Sorry foutje, verander 460 eerst in 470.
En ik zie maar een scrollbalk...

Ja je ziet waarschijnlijk maar een omdat je een hogere resolutie hebt. Ook als ik hem in 470 zou veranderen en je zou op "vandaag" klikken heb je nog steeds 2 scrolls.
Ik wil de scroll in het frame niet weg hebben, maar die van de pagina zelf, en daarvoor moet het frame zich aanpassen aan de resolutie toch?

Wacht even, ten eerste; zie je een verticale of horizontale scrollbalk (die je weg wilt hebben)?

Oke, dan kun je daar niet veel aan veranderen. Ik zou de hoogte van je frame absoluut niet weer zo klein maken, want dat is slecht leesbaar. Dat je die extra scroller ziet komt gewoon doordat je scherm ene te lage resolutie heeft, sorry.

Ja maar er zijn heel veel pcs met zo een resolutie (iig laptops en tablets). Maar met dat 80% zou toch moeten werken of denk ik verkeerd ofzo? Want bij width werkt dat wel!
In ieder geval bedankt voor de moeite :thumb:

Klopt, maar met 80% wordt het rooster heel klein, en dat is niet goed te lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan