• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische invoer, verwijzing naar brongegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duif85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Hopelijk kunnen jullie, of ieder geval 1 van jullie, mij helpen!

Ik ben al lange tijd betrokken bij een online soccer manager spel en daarbij doe ik nog wat extra dingen voor het spelletje. Bij OSM kan je gewoon zelf de manager spelen van bijna elk team wat je maar wilt. Nu zijn daar voor crews (groepjes managers) nog wat extra opties voor.
1 daarvan is de zogenaamde CrewCup. Dat zijn ongeveer 15 competitie van 20 teams waarbij alleen maar leden van crews het tegen elkaar opnemen.
De gehele registratie hiervan ligt vast in een Excel sheet. Daarom ben ik ook hier terecht gekomen natuurlijk!

Nou wat over de sheet:
De 15 competities hebben dus ieder een manager en daarbij zit ook een crew gekoppeld. De crew kunnen verdeeld zitten over de 15 competities. Iedere competitie heeft een eigen tabblad (wat je ook kan zien in het bestand) en 1 tabblad bestaat uit 2 delen. 1e deel is de berekening van de punten, 2e deel is voor direct te plakken op het forum (2e deel bevat alleen verwijzingen naar delen van het bovenste deel)
Het gaat nu om de crewnamen in het bovenste deel.

In het tabblad "totaal_crew" zijn alle crewnamen te vinden in kolom A. Dit is ook de broninvoer van de crewnamen. Vanuit die crewnamen worden in elke competitie de gescoorde punten bij elkaar opgeteld en uiteindelijk vormt dit de totaalscore per crew.

Nu is het natuurlijk van wezenlijk belang dat de crewnamen in elke 15 tabbladen hetzelfde zijn. Ik heb daar nogal problemen mee. Elk seizoen moeten de crewnamen opnieuw worden gekopieerd en geplakt. Een hoop werk dus. Maar het kan nog niet anders.

Mijn vraag is dus ook:

Is het mogelijk dat wanneer ik bijvoorbeeld in cel C2 van het tabblad UefaCup de eerste letter invul van een crewnaam die hij dan haalt vanuit kolom A bij "totaal_crew".
Dus als ik bij C2 in de UefaCup een 0 (nul) ingeef dat hij dan automatisch kiest dat het de 0onstyle moet zijn.

(Ik heb overigens veel tabbladen moeten weghalen anders kan ik het bestand niet uploaden)

Alvast bedankt!

Bijlagen

Is data validatie geen optie voor je?

Ik ben wel bekend met die optie, maar dat is in mijn ogen veel meer werk. Je moet tenslotte uit die hele lijst van crews nog de juiste zoeken. En daarbij dit nog eens voor 15 competities, dus ben je 300 keer door de lijst aan het scrollen.

Daarbij is het ook nog eens zo dat het aantal crews en het aantal competities lang niet vast staan. Bij veel aanvragen kan het zo maar zijn dat we ineens 18x20 spelers hebben.

Dus als ik bij C2 in de UefaCup een 0 (nul) ingeef dat hij dan automatisch kiest dat het de 0onstyle moet zijn.

En wat als je de letter 'T' in geeft welke van de 38 crews moet hij dan tonen?
Ook al geeft je 'THE' in dan nog zijn er 33 mogelijkheden.

dus ben je 300 keer door de lijst aan het scrollen
Je zult dan toch 300 maal iets in moeten ingeven.

Code:
=SUMPRODUCT(('Champions League'!$C$2:$C$21=A2)*('Champions League'!$O$2:$O$21))
Deze formule kun je ook gebruiken in cel C2 in tabblad Totaal_crew

De formule die je aangeeft werkt niet. Hij geeft #NAAM? aan. Maar het probleem zit hem ook niet daarin. Dat werkt allemaal wel.

Bij bijvoorbeeld de T bedoel ik dan niet alleen de eerste letter.

Hetgene wat ik bedoel is eigenlijk hetzelfde als je in excel al hebt. Als je bijvoorbeeld in een nieuw tabblad intikt: hallo in A2, hoi in A3 en hiep in A1 en je gaat in A4 een hi intikken krijg je automatisch hiep wanneer je enter geeft.

Dat is hetgene wat ik wil invoeren, maar dan niet in 1 tabblad, maar gewoon de herkenning vanuit het tabblad totaal_crew.

Nog over de 300 namen. Het is natuurlijk nogal een verschil wanneer je met 2 schermen werkt of je automatisch de keuze krijgt bij een T of een andere letter dan dat je 300 keer de lijst in zijn geheel moet doorscrollen.

Ik heb in een vorig topic iets soortgelijks gemaakt.

In de topic is een validatielijst met een lijst van namen.

Toets je een E in dan verschijnen in de lijst alle namen die met een E beginnen (Ernst, Esmeralda en Esther).
Toets je achter de E een S in dan verschijnen in de lijst alle namen die met ES beginnen (Esmeralda en Esther).

Wellicht heb je er wat aan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De formule die je aangeeft werkt niet. Hij geeft #NAAM? aan
Je heb de nederlandse versie en ik de engelse versie. Dus sumproduct moet somproduct worden.

Ik gaf deze formule omdat ik hem mooier en korter vond en niet omdat jou oplossing niet werkt. Er leiden natuurlijk meer wegen naar Rome.

De validatielijst van Roncancio is denk ik dan wel de oplossing voor jou probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan