• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische invulling van gegevens in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdh94

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Hallo,

Ik was benieuwd of iemand mij kan helpen met het volgende. Ik heb in excel een blad aangemaakt met daarin een lijst. In deze lijst staan ongeveer 170 mensen met daarbij hun voornaam, achternaam, functie en afdeling. Nu wil ik graag dat ik in een ander blad een van deze mensen kan kiezen, zonder dat ik nog een keer de functie, naam en afdeling hoef in te vullen en dat excel dit voor mij doet zeg maar.

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is en dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt :)!

p.s. heb in de bijlage een afbeelding toegevoegd die mijn vraag hopelijk wat verduidelijkt.

excel vraag.png

Dat kan met de VERT.ZOEKEN functie in de cellen voor Achternaam, Afdeling en Functie.
De naam die je invult moet dan wel uniek zijn.

Laatst bewerkt:
Het duurde ff maar het is gelukt! bedankt Edmoor. Alleen nog 1 vraag. De cellen waarin ik de vert.zoeken functie heb ingevoerd geeft #NB aan als ik nog geen zoekfunctie heb ingevoerd. Is het mogelijk om dit weg te halen of onzichtbaar te maken zonder dat de formule er wordt uitgehaald? Het moet namelijk werken als een soort invul formulier en als mensen dit dan gebruiken en er staat al #NB dan raken ze misschien in verwarring.

Bvd

Dat kan je opheffen dmv ALS.FOUT(formule);"")

Maar ik zou er een ID-nummer aan toevoegen want je gaat in de problemen komen met enkel zoeken op voornaam,
want als je 2 dezelfde hebt loopt het vast.

Cobbe,

Was net iets te vroeg met mijn vraag, want het is inderdaad gelukt met een ALS formule. Ja daar kwam ik al achter inderdaad, werk nu met achternamen dat gaat tot nu toe goed. Nog een laatste vraag :P

Weet iemand hoe je kan tellen wanneer hoe vaak er in een aantal cellen wat ingevuld is? Ik heb namelijk een rij cellen onder elkaar in een kolom, en ik wil weten wanneer er in cel iets komt te staan, hoe vaak dat gebeurd. Per cel kan er een andere zin worden geschreven dus ik kan niet 1 zoek criterium gebruiken zeg maar.

Ik heb het al wel geprobeerd met de AANTAL.ALS functie maar t wil nog niet helemaal lukken.

Probeer eens met =AANTALARG(A1:A50)

Het is mij uiteindelijk gelukt, met een RIJEN functie. In ieder gevalt bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan