• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische Jaaroverzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

kingowner

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Goedendag,

Ik had een Jaaroverzicht gemaakt van me Inkomsten & Uitgaven.
Daarin wou ik graag een formule zodat er Automatisch alle Inkomsten en Uitgaven worden berekend per maand per Jaar. Alleen kwam ik niet op de formule na veel proberen.
Het gaat over de grijs gekleurde cellen.

Ik hoop op een oplossing.

Groet,

Bijlage toegevoegd.

Bijlagen

Ik heb wat kolommen toegevoegd aan 'Inkomsten en Uitgaven' welke gegenereerd worden en niet hoeven te worden ingevuld. Dit geeft de mogelijkheid om met SOM.ALS te gaan werken in het Jaaroverzicht.
Is dit iets voor je ?

Groet

Bijlagen

Het werkt goed alleen vind ik het een beetje omslachtig.
Ik had eigenlijk gehoopt op een formule waarvoor je geen extra kolommen toe hoeft te voegen.

Hierbij de formule waar ik aan zat te denken alleen moet hier het nodige in veranderd worden zodat het werkt, maar daar kwam ik niet uit.

Code:
=SOMPRODUCT((($E$1="Totaal")+(($E$1<>"Totaal")*(MAAND(tblUitgaven[Datum])=ALS.FOUT(MAAND($E$1);0))))*(($H$1="generaal")+($H$1<>"generaal")*(JAAR(tblUitgaven[Datum])=$H$1))*(tblUitgaven[Categorie]=D6)*(tblUitgaven[Uitgaven]))

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Alvast bedankt voor de energie en de moeite.

Groet,

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan