• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische kleurwisseling in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevercat

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Ik heb een werkmap gemaakt van 53 weken (tabbladen) en totaalblad, eigenlijk geen probleem en werkt eigenlijk heel erg goed. In ieder tabblad wordt een week bijgehouden wat er uitvalt en dit wordt opgeteld en een percentage berekend. De percentage mag niet boven een bepaalde norm uitkomen. Normaal gesproken is de achtergrond van de percentageberekening groen maar op het moment dat de norm bereikt wordt of wordt overschreden dan moet de achtergrond rood worden. Iemand bedacht dat dit eigenlijk automatisch zou moeten kunnen. Eigenlijk heb ik er een hard hoofd in maar de vraag is dus eigenlijk is dit mogelijk en hoe ga ik dat dan aanpakken? Een voorbeeld van 1 week heb ik bijgevoegd.

Groetjes
Kees

Bijlagen

Voorwaardelijke opmaak... :eek:

Oké...., deze is nieuw voor mij, zou je deze kunnen uitleggen misschien ook met een voorbeeldje. Het moet wel in Excel 2003 werken (hoewel ik hem moet maken in 2007).

Groetjes
Kees

Als je zoekt op het forum (klik op Zoeken bovenaan) dan zal je massa's voorbeeldbestanden vinden als je zoekt op Voorwaardelijke opmaak.

Oké, dan zal ik dat wel doen, schijnbaar is het te veel moeite om wat meer te vertellen.

Groetjes
Kees

Oké, dan zal ik dat wel doen, schijnbaar is het te veel moeite om wat meer te vertellen.

Ik denk dat het eerder te veel moeite voor jou is om de zoekfunctie te gebruiken.

En als je googelt op Conditional formatting krijg je er nog een klein miljoen resultaten bij.

Groetjes terug,

Wigi

Hallo Wigi,

Als nu een volgende keer weer eens slim wilt antwoorden doe het dan zo:

Via voorwaardelijke opmaak.
Dus:
- Selecteer de cel die je wilt laten kleuren.
- Kies voor Opmaak
- Vervolgens Voorwaardelijke opmaak
- Selecteer bij 2e keuzelijst "groter dan"
- Selecteer de andere cel
- Klik op Opmaak
- [tabblad] Patronen
- Kies de kleur rood
- Klik op OK.

Zie thread: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=363643

Wil je meer voorbeelden zoek dan op voorwaardelijke opmaak en je krijgt zo'n 20 pagina's met zoekresultaten.

Dit komt minder betweterig over en jaagt een nieuwe gebruiker niet direct volledig in het harnas.

Groetjes
Kees

Kees

Met alle respect, maar die vraag is zowat de meest gestelde hier, samen met verticaal zoeken.

Ik spendeer mijn (beperkte) tijd ook liever aan mensen die niet te beroerd zijn om zelf ook initiatief te nemen. Gewoon al maar zoeken op het woord "kleur" kan toch niet te veel gevraagd zijn?

Ik wil gerust alles van A tot Z uitschrijven, maar feit is dat ik al genoeg RSI heb en dokters bezoek.

Als jij in het vervolg meer kans wil hebben op respons, dan kan je in jouw voorbeeldbestandje ook proberen om voorwaardelijke opmaak toe te passen, en waar je vast zit dat bestandje hier zetten. Maar dat is kennelijk ook niet gebeurd.

Groeten,

Wigi

Halo Wigi,

Met alle respect voor iedereen die een ander wil helpen, helaas kom jij met jou 2 woorden antwoord over als iemand met veel kennis omtrent Excel en daardoor alle vragen die gesteld worden dom. Ik geef zelfs aan dat deze kreet geheel nieuw is voor mij en dat ik zelfs twijfelde of het geen ik wilde mogelijk was. Ik zou geen idee gehad hebben hoe ik dit had moeten zoeken.
Ook weer met alle respect maar een antwoord met 2 woorden zegt niet veel als je niet weet wat je er mee moet. Als je er mee bedoelde dat er met die 2 woorden een zoekfunctie gestart had moeten worden geeft dat dan even mee, dit komt heel wat minder neerbuigend over.

Verder zal ik er niet meer over discuseren en hoop ik dat we er beiden iets van geleerd hebben. Uiteindelijk heb ik jou bedoeling begrepen, uitgevoerd en een oplossing gevonden, dus voor wat het nog waard is toch bedankt voor de hulp!

Groetjes
Kees

Graag gedaan. Volgende keer krijg je een vlotter antwoord :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan