automatische koppeling contactpersonen derden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marilou

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2009
situatie; meerdere gebruikers waaruit 1 centraal contactpersonen bestand moet komen, is dit bijv te realiseren door een automatische koppeling?
5 secretaresses met 6 bazen, waarvan zij apart de wijzigingen doorvoeren, maar van die 6 bazen moeten de gegevens ook naar een centraal bestand. dank alvast en diep respect voor de hogere outlookkunde!

De meest handige manier is om gebruik te gaan maken van Exchange server in combinatie met Outlook. Je kunt dan contactpersonen delen, maar ook bijv. de agenda van een manager beheren en nog veel meer handige zaken.

automatische koppeling

Dank, maar ik denk dat ik niet volledig was. men werkt al op exchange en kunnen gedeelde zaken al inladen. het gaat om de koppeling zonder dubbel te hoeven invoeren. met categorieen kun je bijvoorbeeld in je eigen account de adressen in dubbele lijsten laten terugkomen, maar ik wil van 6 afzonderlijke lijsten naar 1 gezamenlijke lijst, zonder dat ik de afzonderlijke ophef en/of dubbel moet typen.
ik denk dan aan een gezamenlijk outlook account met 1 contactenlijst waarop de afzonderlijke 6 samenkomen; dus een koppeling

Er zijn meerdere manieren om dit te bewerkstelligen. Eea hangt af van de manier waarop jullie werken of willen gaan werken. In principe is het een kwestie van de contactpersonen verplaatsen naar 1 centrale lijst en van daaruit werken.

ja dat klopt. de klant wil niet werken vanuit 1 centraal account vanwege beveiliging (onzin natuurlijk, het gaat puur om heilige huisjes en status ;-)), jammer want dan was het makkelijker.
je hebt 5 (sorry ik had me vergist ik dacht eerst 6, maar dit zou niet uitmaken voor het advies) afzonderlijke accounts die zijn ingeladen bij hun secretaresses, zij houden het bij (afzonderlijk per account/baas), waarbij de diverse bazen hun contactpersonen ook verbonden hebben met hun BB en/of Iphone en die mensen willen niet alle andere contactpersonen ook zien. hoe ga ik nu die 5 accounts nu koppelen aan 1 account zonder dat de individuele accounts hun originaliteit verliezen

Zo te horen ga je vastlopen op het organisatie-aspect van deze vraag. Mijn advies, huur een extern iemand in. Vaak als zo iemand iets roept willen de bazen opeens wel luisteren.

hahaha, ik ben extern ;-)
ik denk dat ik ga werken met categorieën en 1 bestand. Dank voor de hulp.

Ik bedoelde een extern IT adviseur. Er zijn namelijk oplossingen voor dit probleem. Het komt vrijwel in elk groter bedrijf voor. Maar dit vereist een stukje maatwerk. Dus de concrete oplossing kan ik je hier niet geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan