Automatische koppeling tussen tekstvakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

joostrobben

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2003
Ik heb een sjabloon met diverse tekstvakken, wat steeds als nieuw startdocument wordt gehanteerd. Sommige tekstvakken dienen gelijke invoer te krijgen. Vult men bijv. bij het een bepaald tekstvak "Jan" in, dan dient dit in enkele andere bepaalde tekstvakken automatisch ook als zodanig gevuld te worden.

Kan iemand mij helpen? Alvast dank!

veld Ref

Dat kan je doen door in het 1 ekst van alles gevens 1 voor 1 omarmen met bladwijzers.
En in de tekstvakken een REF veld in te vullen die verwijst naar de namen van de bladwijzers,
zie ook de bijlage.

Veld Ref

Beste Kramer,
allereerst bedankt voor je reactie. Ik kom er alleen niet uit. Overigens bedoelde ik in mijn eerste bericht "formulierveld" ipv "tekstvak", maar volgens mij heb je dat op zich al rechtgetrokken in je antwoord zodat ik er toch uit zou moeten komen.

Maar ik krijg in jouw bijlage niet wat ik (het liefste) wil: invullen van iets op een plek (evt. formulierveld?) wat vervolgens automatisch ook getoond wordt op een andere plek. Of dat persé een veld moet worden of een onzichtbare link o.i.d. weet ik niet, dat maakt op zich ook niks uit. Als ik maar bijv. één keer hoef in te vullen ipv op 3-4 plekken.

Hopelijk heb je hier toch een oplossing voor.

Nogmaals dank voor je reactie!

het zou toch moeten werken. kijk maar een hier. anders moet je er eens een voorbeeldje aanhangen, dat werkt gemakkelijker.

steven

Dag Joost,

Je zou je document ook vanuit een Userform kunnen invullen.

Gegroet,

Axel.

Beste heren, alvast dank voor jullie hulp.
Zoals Steven al tipt, voeg ik hierbij gewoon een voorbeeldje van iets wat ik wil.

In het bijgevoegde voorbeeldje wil ik KLANT en PRODUCT steeds wijzigen (dus daar nieuwe tekst intikken als ik het sjabloon open). Vervolgens moet die ingetikte tekst (als het kan direct) ook terecht komen op <klant> en <product>.

Nogmaals dank.

Bijlagen

Hoi Axel,
komt wel in de richting idd.

Ondanks dat de macro's zijn ingeschakeld bij mij, gebeurt er niets als ik op "afdrukken" klik. Ligt dat aan mij of zit er nog geen opdracht achter?

Betreffende knop zou moeten inhouden dat het bestand geopend wordt, waarna men de tekst nog enigszins kan aanpassen. In het bestand moeten op dat moment de benoemde velden/plaatsen reeds ingevuld zijn met <klant> e.d.

Als je mij kunt aangeven hoe die opdracht achter de knop gemaakt moet worden en een veld in de brief kan koppelen aan een textbox in het userform, denk ik dat ik daarna zelfstandig wel weer wat verder kan "pielen".

Hartelijk dank.

Dag Joost,

Mijn bijlage is een voorbeeld wat je zou kunnen doen. Een hoop tijd besteden aan iets wat niet wordt gebruikt is niet erg zinvol.

Protocol zou kunnen zijn:

1. Selectie adres
2. Selectie product(en)
3. Klikken op Afdrukken.
1. Een document wordt aangemaakt en de gegevens ingevuld.
2. Het document wordt een naam gegeven bijvoorbeeld: "Klant 1.doc" en als zodanig opgeslagen in de map Klantinformatie of zoiets.
3. Het document wordt bewerkt.
4. Het document wordt afgedrukt en opgeslagen.
4. Het programma wordt gesloten.

Het programma openen vanuit de taakbalk of vanuit het menu is mogelijk.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan