• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische lijst voor wie er aan de beurt is

Status
Niet open voor verdere reacties.

uithuizen2

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2009
hallo,

bedankt dat je er moeite in steekt om me te helpen
ik zit met een klein probleempje.
Ik wil namelijk een lijst maken zodat hij automatisch aangeeft wie er moeten helpen.
Want wij doen namelijk met scouting regelmatig klusjes en dat wouden we graag netjes bijhouden wie waneer aan de beurd is.
nou wil ik het zo maken dat je het aantal personen in moet voeren en dat ik na elke klus kan aanvinken wie er geholpen hebben en dat ze dan automatisch gesorteerd worden zodat degene die het minst gedaan heeft bovenaan komt te staan.
en dat als je bv 5 personen invult dat er dan bij de bovenste 5 iets komt te staan dat ze moeten helpen zodat ik die mensen kan informeren.
wat ik wil maken staat op het volgende tabblad.
je zult nu waarschijnlijk wel denken waarom moet dit automatisch en waarom houd je dit niet gewoon bij met kruisjes enz enz.
maar dit is omdat we graag alles automatisch willen hebben op scouting omdat je vaak van rol wisselt en het moet dus zo zijn dat overal strandaard leijsten voor zijn die je makelijk kunt uitleggen en die makelijk in te vullen en af te lezen zijn.
dus ik hoop dat je me verder kan helpen.
zo ja, alvast bedankt

groetjes Jos.

Bijlagen

Waarom sorteer je niet van klein naar groot, middels de filter op kolom AB?

En wat is het nu van cel I2?

hey

ten eerste bedankt voor je snelle reactie allen heb ik hier niet zo veel aan.
want ik heb het al gesorteerd.
maar in cel i2 moet je dus het aantal pers invoeren die moeten helpen en dan moeten automatisch de eerste personen helpen.
dus als je daar 3 invoer dan moet er voor de eerste 3 personen iets komen te staan bv ja/nee waar/onwaar groen/rood enz enz.
in ieder geval iets zodat je kunt zien wie er helpen.
dus als ik 2 invul en jos,dennie en niels hebben nog niet geholpen dan moet bij jos en dennie iets komen te staan.
ik hoop dat je het zo begrijpt en dat je me kan helpen.
en begin alstjeblieft niet van dat is niet nodig want dan moet je even het bovenste lezen

Jos

In cel B5 en daaronder:

=RIJ()-4<=$I$2

de rest kan je zelf wel aan neem ik aan.

Wigi

ow egt heel erg bedankt dat bedoelde ik precies maar nu nog een vraagje.
het hoeft niet percee maar is het ook mogelijk dat de cellen groen kleuren als het waar is en rood als het onwaar is.
als je dat nog kan vertellen ben je cht een held(maar nu ook al wel hoor)

Jos

Zet de formule die ik gaf, in de voorwaardelijke opmaak voor die cellen.

Verbeter ook je taalgebruik alsjeblieft, het maakt helpers minder geneigd net jou te helpen en niet iemand anders ;)

hallo,

oke hier snap ik dus niet veel van.
waarschijnlijk klinkt dit een betje raar maar ik heb nog nooit van voorwaardelijke opmaak gehoord.
zou u aub precies kunnen uitleggen wat ik moet doen.

en mij taalgebruik daar is toch niks mis mee?
zo wel dan hoor ik het graag.

Groetjes, Jos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan