• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische lijst_datum aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

raggamuffin

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
gegoet aan allen,

Een tijdje geleden heb ik met behulp van dit forum het bijgevoegde bestand opgesteld (waarvoor nog steeds mijn eeuwige dank). Wanneer een datum uit de lijst tussen de begin en einddatum is en ik op filteren klik dan komt deze in de bovenste automatische lijst.

Nu heb ik twee vragen:

- Hoe kan ik de datumlijst veranderen, of een formule invoegen, zodanig dat wanneer ik op filteren druk de juiste opdracht tevoorschijn komt.

- Hoe kan ik dit dan uitbreidden indien er meerdere taken bijkomen in de toekomst?

Alvast bedankt en vele groetjes,

Bijlagen

De datumlijst dynamisch gemaakt.
Als je nu vanaf B30 een datum invoerd wordt deze automatisch in het bereik opgenomen.

Zie ZIP.

Bijlagen

hallo,

bedankt voor de snelle reactie!
Wanneer ik in het datumbereiken invul:

=VANDAAG() ; voor begindatum (E3) en
=E3+7 ; voor einddatum (F3)

dan komen mijn datumbereiken uit.

Als volgend wijzig ik de datums in de "alle opdrachten" lijst en klik op filteren.
Tot mijn spijt moet ik melden dat er niets gebeurd.

Wat doe ik verkeerd?

vele groetjes

Zoals ik het programma gewijzigd heb, is het de bedoeling da je op E3 klikt en dan op het pijlknopje en dan een datum uitkiest. Geldt evenzo voor F3.

Je kunt alleen maar uit bestaande datums kiezen uit het bereik B30 en lager.

Als je in E3 =VANDAAG() invoerd is dat waarschijnlijk geen bestaande datum in het bereik. en dan is het resultaat niets. En dat klopt.

geen probleem toch bedankt voor de moeite,

Bestaat er een manier waarop ik dit kan wijzigen
zodat de lijst dynamisch is en automatisch tussen twee bepaalde datums alle opdrachten laat zien?

vele groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan