automatische link in php

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
912
hallo,

ik heb een vraag.... Ik ben sinds kort begonnen met een nieuwe site en ik heb nu geen website builder zoals zebs.com.
dat bevalt goed, maar ik heb nog 1 probleem... ik heb een contact forum gemaakt en dan wordt 'de gebruiker' doorgelinkt naar een bestand zoals post.php... Ik heb daar gescrven thank you, maar wil veel liever dat mensen dan gelijk terug worden gelinkt naar de hompange... hoe kan ik in een php bestand een automatische link plaatsen?? Als u even de site wilt zien, dan is dit de url:http://digitcompany.zxq.net/index-2.html

Alvast bedankt....

Gino
 
ow enne, zoals ik al zei, mijn site is glloed nieuw. Dus graag geen reacties zoals:'De link van je contactpage naaar je homepage doet het niet',want die doen het geen van alle. En de titel is ook nog niet aangepast..... :p

Oke,
Gino
 
Een meta redirect kan, een header kan, maar het allernetste is om de gebruiker niet naar een andere pagina te sturen, maar de afhandeling van je formulier in dezelfde pagina te doen als je waar je hem daarna heen wil sturen zodat het rondsturen tussen pagina's niet nodig is ;)
 
oke.....

oke....

1. Jordumus: Alvast bedankt.... Die link van jou werkt al... Dus het is eigenlijk al opgelost....:thumb:
2. Toch zou ik Frats willen vragen om iets meer over zijn suggestie uit te leggen.... :p
Dus frats, zou je een site willen geven waar dit wordt uitglegd of het zelf uitleggen??? Of iemand anders die weet hoe dit moet natuurlijk.... XD

Of moet ik dan een nieuwe topic aanmaken...:confused: Hoop het toch niet....

Alvast bedankt...
Gino
 
Laatst bewerkt:
Je contactformulier heeft een action (action="post.php"). Je zal wat code van post.php kunnen plakken bovenin het .php bestand waar het formulier staat, en de action te vervangen door action = "". Maar als je hier wat code van beide bestanden plakt, wordt de verwarring denk ik niet nóg groter ;)
 
Ja wat Raymond zegt.

Als je de afhandel code van het formulier bovenaan dezelfde pagina zet, met een controle of het is ingezonden, dan kun je eerst het formulier afhandelen en daarna of het formulier tonen, of een bericht. Super handig met foutafhandeling!

Ziet er ongeveer zo uit:

PHP:
// standaard ga je er vanuit dat het formulier getoond moet worden.
$toon_formulier = true;
// standaard is er geen bericht om te tonen.
$bericht = '';

if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ) {
  // bovenstaand controleert of het formulier is ingezonden. Zo ja, dan kom je in dit gedeelte.
  // hier behandel je de input; je controleert of deze correct is en doet er leuke dingen mee (zoals verzenden)
  // aan het eind hiervan, als het formulier correct verzonden is, zet je een flag dat hij het formulier niet meer hoeft te tonen.


  // ik heb maar 1 veld, email.
  if (trim ( $_POST['email'] ) == '' ) {
     $bericht = 'Geen email ingevuld!';
  }
  elseif ( !is_email( $_POST['email'] ) ) {
    $bericht = 'Geen geldig email adres!'; // bovenstaande functie bestaat niet; moet je zelf defineren als je em nodig hebt.
  }
 else {
    // mail is correct, stuur een bevestiging.
    mail( $_POST['email'] , 'Bevestiging', 'Bedankt voor het opgeven van je email, we doen er verder niks mee :P' );
    $bericht = 'Succesvol verzonden!';
    $toon_formulier = false;
  }

}
else {
  // eventueel kun je hier dingen doen waarvoor het formulier niet ingezonden moet zijn, maar in het voorbeeld is dat niks.
}

// ok hier kom je dus terecht nadat het formulier afgehandeld is; of je komt hier direct terecht als het niet ingestuurd is.

echo 'Welkom op dit formulier!<br />';

if ( $bericht ) {
// als er bericht is, laat dat zien.
echo 'Bericht van de site: ' . $bericht . '<br />';
}

if ( $toon_formulier ) {
// als het formulier nog getoond moet worden, laat het dan zien.
  echo 'Vul je email adres in om spam te krijgen:';
  echo '<form action="" method="POST">'; // we sturen de gebruiker naar deze pagina terug na het invullen.
  echo '<input type="text" name="email" value="' . $_POST['email'] . '" />'; // dit is een leuk trucje. Omdat de gebruiker na het   inzenden weer op deze pagina terecht komt, kun je zijn vorig ingevulde waarde standaard in het formulier zetten. Dus als hij een   fout maakt, blijven zijn gegevens bewaard!
  echo '<input type="submit" name="submit" value="verzenden!" />';
  echo '</form>';
}

Zou ongeveer moeten werken... zou je iig een goed beeld moeten geven van wat het idee is ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan