• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische lisjt laten invullen en Stock beheren in excel met lotnummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tine83

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2014
Hallo!

Ik heb een hele administratie opgesteld maar loop bij enkele dingen vast:

1. Als er een bestelling binnenkomt, wordt dit in het tabblad 'bestellingen' ingevuld. Hier heb ik een vba dat dit automatisch opgeslagen wordt als een bestelbon/verzendnota/factuur in bepaalde mappen. Deze genereert ook telkens een nieuw bestelbonnr en wist de cellen als ik deze opgeslagen heb. Nu zou ik dit automatisch in een lijst willen laten zetten (overzicht bestellingen) dmv een vba. Dit gaat over meerdere artikels; dus meerdere lijnen nodig. Ik zou de bon ook terug moeten kunnen oproepen om ev. aanpassingen te doen, dan kan het zijn dat er een artikel bij komt en dus ook een lijn extra moet worden aangemaakt in 'overzicht bestellingen' Hiervoor heb ik nog geen vba/formule.
In het tabblad 'stock', zou dan de stock moeten worden aangepast en in het tabblad 'lotnummers' zou dit ook in vermindering moeten gaan (FIFO), soms 2 lotnummers tegelijk (bv. Als lotnummer 1 = 50, lotnummer 2= 200, er worden 100 stuks besteld = lotnummer 1= 0 lotnummer 2=100)

2. Als er een aankoop wordt gedaan, komt dit in overzicht aankopen. Dit zou dan automatisch in de stock moeten worden bijgevoegd en in het lijstje met de verschillende lotnummers worden aangepast.

Hopelijk kan iemand mij helpen?

groeten

tine

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik vind in het voorbeeld echt niets terug van wat je al hebt

mvg
Leo

Ah nee, dit heb ik nog niet, anders zou ik het niet vragen hé..:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug