Automatische macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Geachte forumleden,

Ik heb een word (2013) document gemaakt met een macro voor een invulformulier. Een hele tijd terug heb ik voor mijn werkgever een document gemaakt voor de TPD. Bij opstarten van dit document verscheen het invulformulier automatisch. Het document dat ik nu heb gemaakt doet dit niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit formulier ook weer automatisch opgestart kan krijgen? Het is niet mogelijk om de file mee te sturen omdat de file is weggeschreven als Word-sjabloon met ingeschakelde macro's. Bedankt bij voorbaat voor de reactie.

Het is niet mogelijk om de file mee te sturen omdat de file is weggeschreven als Word-sjabloon met ingeschakelde macro's.
Wat dacht je van een zip-bestand? Desnoods pas je de extensie aan (naar dotx bijvoorbeeld) die wij dan weer terugzetten. Een mogelijk antwoord zou kunnen zijn dat je een AutoNew macro moet maken die het formulier opent. Of die actie bij de gebeurtenis Private Sub Document_New() zetten van de sjabloon.

Beste OctaFish, bedankt voor de reactie. Ik heb de file hernoemd naar dotx maar het lukt niet om de file te uploaden. Daarom heb ik de file hernoemd naar docx. Ik hoop dat de macro nu nog steeds te bewerken is. Bekijk bijlage Vormsel-macro-vraag.docx. Mocht het niet zijn gelukt dan zie ik je reactie tegemoet. Bedankt bij voorbaat, Corania.

Ik heb het formulier in de New gebeurtenis van de sjabloon gezet zodat hij weer automatisch opstart.

Bijlagen

Beste OctaFish, bedankt voor het bericht. Dit werkt denk ik alleen maar op een hoofdcomputer, waarop ook door andere mensen kan worden ingelogd? Kan dit ook werken als de file via een website wordt gedownload? Parochianen die hun kinderen willen laten vormen, kunnen de file downloaden via het internet. Om deze file met macro dan automatisch op te laten starten wordt dan moeilijk. Zou dit mogelijk zijn of moet er een instructie bijkomen dat ALt F8 moeten worden gebruikt om de macro te starten? Groeten, Corania.

In dat geval moet je geen dot bestand aanbieden, maar een gewoon document, een docm dus. Daar zit de macro dan ook in met het formulier, en dan gebruik je de gebeurtenis <Document_Open> om het formulier te starten. Omdat je ook de verwijzing naar de sjabloon weg moet halen, want die heeft de ontvanger niet, en het formulier moet kopieren heb ik het werk vast voor je gedaan :).
Hou er rekening mee dat niet elke gebruiker de macro-beveiliging goed heeft staan; standaard zullen macro's bij een willekeurige gebruiker niet werken en dan zien ze ook het formulier niet.

Bijlagen

Beste OctaFish, bedankt voor de hulp het werkt nu prima. Toch even nog een kleine vraag. Is het mogelijk om in een menu naar een ander formulier te gaan? Als de ouders geen ouderbijdrage hebben betaald dan zou er een tweede formulier moeten worden geopend waardoor ze zich kunnen aanmelden. Ditzelfde geldt ook voor de gezinsbijdrage. Als dit mogelijk is dan kan dit ook voor het derde formulier. ben benieuwd en hoe het mogelijk zou kunnen zijn. Groeten, Corania.
Dit is eigenlijk een tweede vraag en misschien beter om de automatische macro te sluiten en een nieuwe te openen.

Het is inderdaad een andere vraag, maar het antwoord is niet zo moeilijk. Ja, dat kan dus. Kwestie van een knop maken die het andere formulier opent (Formulier2.Show). Eventueel kun je daar nog andere acties aan koppelen zoals het overnemen van gegevens van formulier1. Als je het eerste formulier niet meer nodig hebt, kun je dat gelijk ook sluiten. (Unload Formulier1).

Beste OctaFish bedankt voor het antwoord en ik ga er mee aan de slag. Mocht ik er niet uit komen dan ziet u mijn Helpmij vraag wel verschijnen en hoop ik dat u mij verder kan helpen. Nu sluit ik dit bericht. Nogmaals bedankt, Corania.

Dan mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan