• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische nummering bij regel toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Ik zoek een manier om automatische nummering toe te passen wanneer ik een regel toevoeg in excel. voorbeeld; tussen all b-b3 en all - C 1 plaats ik een regel en deze regel moet dan in kolom A automatisch ALL B krijgen en in kolom B dan nummer B4.

iemand een idee? alvast bedankt

Bijlagen

Voor wie niet kan converteren

Bijlagen

het gaat trouwens over excel 2007; dat ben ik vergeten erbij te zetten :o

Zo dan

Code:
Sub rijinvoegen()

With Range("A" & Selection.Cells(1).Row)

.Resize(, 2).Insert xlDown

.Offset(-1).Value = .Offset(-2).Value

.Offset(-1, 1).Value = Left(.Offset(-2, 1).Value, 1) & Right(.Offset(-2, 1).Value, 1) + 1

End With

End Sub

Wigi

hallo wigi,bedankt voor de reactie, maar hoe werkt deze precies? moet ik er dan een macro van maken en deze kopelen aan een knop??? heb dit net gedaan end at werkt goed;is dat ook de bedoeling zo(via een knop dus)

Laatst bewerkt:
Hoi

Via een knop is prima.

Alternatief is dat je die zelf uitvoert via Alt-F8 maar dat is ietsje meer werk dan op een knop klikken.

vraagje nog; als de code bijvoorbeeld code0010 is,da heb ik gemerkt dat het scriptje de nullen niet laat zien.hoe krjg ikd at wel erbij??

voorbeeld : ik heb een code cid0016 en deze wordt c7 ipv cid0017

Deheugden, Om het scriptje van Wigi goed te laten werken heb je een eenduidige codevoering nodig. In je voorbeeld had je 't over codes zoals a1 en c2 enz... DAT is waar Wigi op geprogrammeerd heeft. Zijn code loopt sowieso stuk als je volgnummer groter dan 9 wordt...
Geef dus eerst aan hoe al je 'codes' er uit zien. Dan wordt er vast wel eea herschreven.

Groet, Leo

codes zien er zo uit:

XXXYYYY met de opmerking dat de XXX letters zijn en de YYYY cijfers.
dus 3 letters en 4 cijfers
Het kan dus AAA0001 zijn,maar ook BAC1001.

Code:
Sub rijinvoegen()

With Range("A" & Selection.Cells(1).Row)

.Resize(, 2).Insert xlDown

.Offset(-1).Value = .Offset(-2).Value

.Offset(-1, 1).Value = Left(.Offset(-2, 1).Value, 3) & Format(Right(.Offset(-2, 1).Value, 4) + 1),"0000")

End With

End Sub
(ongetest) Zo zou het moeten werken.

Groet, Leo

bedankt; ik zal de oude en de nieuwe eens vergelijken. misschien dat ik er wat van leer :)

...leren is altijd goed!;)
Code:
.Offset(-1, 1).Value = Left(.Offset(-2, 1).Value, [B][COLOR="Blue"]3[/COLOR][/B]) & [COLOR="blue"][B]Format([/B][/COLOR]Right(.Offset(-2, 1).Value, [COLOR="Blue"][B]4[/B][/COLOR]) + 1)[B][COLOR="blue"],"0000")[/COLOR][/B]
(zie blauw voor de wijziging)

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan