• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische nummering excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheCartridgeSho

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Berichten
10
Beste,

Ik heb hier een klein probleem. Ik zou graag een kolom automatisch nummeren. Daarbij kan ik functie +1 gebruiken, maar ik zou het uitgebreid willen maken.

Ik zal het even voor jullie schetsen.

Kolom A: Naam
Kolom B: Artikel nr
Kolom C: ID nr bestaat
Kolom D: ID nr moet gemaakt worden

Nu wil ik voor zorgen dat in Kolom D "ID nr" automatish komt door een slep beweging. Maar artikels die al een ID nr hebben in Kolom C, dat ze het gewoon overnemen. Id nr die al bestaan gaan max tot 20 000, dus Kolom D begint met 20 000 om geen overlappingen te hebben.

Graag jullie hulp
 
Ik zoek iets dat lijkt op: Als Kolom C = 0, dan moet het naar de grootse waarde zoeken van de rijen die ervoor staan en +1 doen. Als het niet 0 is dan neemt hij Kolom C over.
 
Hallo,

zou je een uitgewerkt voorbeeldje in en Excelsheetje kunnen opladen als voorbeeld van wat je wilt bereiken?
 
Hallo,

ik moet passen, want hier kan ik helaas niet downloaden vanaf www.mijnbestand.nl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan