• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische nummering in combinatie met dubbele waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

onzenoort

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Goedemorgen,

Ik heb een bestand waarin ik een namenlijst in een tabel heb staan. In die namenlijst komen sommige personen meerdere keren voor. De dubbele namen staan onder elkaar. Nu wil ik deze personen een automatisch een nummer geven, maar als de naam een tweede of derde keer voorkomt, moet dat nummer veld leeg blijven en wanneer er een nieuwe naam verschijnt moet het nummer van de naam ervoor met 1 opgehoogd worden.

Ik krijg de formule voor deze automatische nummering niet goed.

Ik hoop dat ik het duidelijk beschreven heb, maar om e.e.a. te verduidelijken heb ik een voorbeeld bijgesloten.

Weet iemand de oplossing?

Groeten, Michael

Bijlagen

die tabelformules lijken altijd nodeloos ingewikkeld.

Bijlagen

die tabelformules lijken altijd nodeloos ingewikkeld.

Bedankt voor je reactie cow18, maar ik zie nu als resultaat bij alle personen 1 staan, terwijl bij persoon 2 een 2 moet komen en bij persoon 3 een 3.

Zoiets voor D5?
Code:
=ALS(B5<>B4;MAX(D$4:D4)+1;"")

Als ik die van Cow18 open staat er D5 #N/B Het adres begint met { haal ik dat weg of verdwijnt zelf zijn de resultaten goed.

als ik mijn eigen bestand uit #2 terug download en open, dan zie ik onderstaande, dus zoals gevraagd netjes 1, 2, 3, ... en in D5 staat netjes die formule zonder accolades.
Dus ik begrijp niet waar het dus fout gegaan is.
Verder is de logica van mijn formule en die van alexCel dezelfde, maar zie ik zijn formule liever (zonder die tabeltoestanden)

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-02-24 145229.png
    Schermafbeelding 2021-02-24 145229.png
    21,9 KB · Weergaven: 26
Zie afbeelding. Zodra ik eenmaal op de formulebalk klik zie je de juiste resultaten.

test.jpg

Bedankt allemaal voor de hulp. Ik heb de formule van AlexCEL gebruikt en deze werkt perfect.

Wat heb je eraan dan? Met lege cellen kan je niet zo heel veel toch? filtreren wil niet en sorteren wordt ook een puinhoop.

Met PQ een fluitje van een cent.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan