• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische "nummering" toekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lieseke

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2016
Beste

Ik heb een formulier gemaakt, wat later als sjabloon zal worden gebruikt, om het opmaken van offertes te vergemakkelijken.

Nu zou ik graag hebben dat wanneer ik het sjabloon open er automatisch een nummer toegekend wordt aan de offerte.
Eerste offerte = "2016-001"
Tweede offerte = "2016-002"
...

Bestaat deze mogelijkheid?

Dit sjabloon zal op een netwerk geplaatst worden en twee medewerkers zullen dit gebruiken, ik moet er dus voor zorgen dat dit steeds een uniek nummer is.

Alvast bedankt voor het mee denken.

Groetjes

Hoi,
Een paar opmerkingen
Ik word er doodmoe van om te vragen, plaats een representatief vb bestandje
Raar maar waar, excel is een rekenblad, met het - teken in uw 2016-001 wil excel meestal iets aanvangen.
Ik hoop dat je met formulier een Userform bedoelt, want slabloon en formulier worden hier graag door elkaar gehaald.
Hier een kleine bijlage, maar zonder vbtje kan ik er niet echt lekkere choccopasta van maken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Kan er niet bij een nieuw draadje standaard in een licht lettertype standaard staan: voeg altijd een voorbeeld bestand in?
Zou veel schelen denk ik :)

Bekijk bijlage Offerte.xlsx

Hierbij het voorbeeldbestand. Zijn jullie daar iets mee? Ik snap dat dit in sommige gevallen nodig is, maar hier zie je toch niet meer op dan mijn uitleg...

De nummering zou dus moeten komen in F15.

Cobbe, dit lijkt te kloppen. BEDANKT!

Krijg wel een foutmelding over macro.

Kan je me uitleggen wat je deed?

Is wel summier 'Krijg wel een foutmelding over macro' kan van alles zijn.
In het gepostte bestand loopt dat toch perfect, of?

Als je de code overneemt naar een ander bestand, dien je nog te weten dat F15 als factuurnummer is genaamdefiniëerd. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan