• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische nummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco1983

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Hallo,

In Word kan je dmv kop 1, kop 2, kop 3 hoofdstuknummers aangegeven (1.1, 1.2, 1.2.1, etc).
Is dit mogelijk in de nieuwe versie van excel (2007) waar je cel B1 bijvoorbeeld formatteerd naar "kop 1" en zodoende automatisch in cel A1 het "hoofdstuknummer" (bijv. 1.1) komt te staan.

Het gaat mij er met name om dat het ook mogelijk is om kop 2 en kop 3 te gebruiken aangezien er behoorlijk was sub-stappen zijn.

Alvast bedankt!
Groeten,
Remco

Je kan toch de cel met de opmaak selecteren, op de verfkwast klikken, en de cel selecteren die dezelfde opmaak moet krijgen?

Dat is veel simpeler dan een eventuele VBA oplossing.

Remco 1983, ik heb zelf geen Excel2007 dus kan je geen antwoord geven maar misschien wel een wijze raad. De helpfiles van Excel zijn namelijk ontzettend uitgebreid, staat er daar dan helemaal niets in over je celopmaak met "kop 1"?

Groet, Leo

De celopmaak krijgen was het probleem niet. De automatische nummering linken aan de celopmaak zorgde voor problemen. Maar via een beetje handig sorteren kon ik toch redelijk gemakkelijk nummeren. In ieder geval bedankt voor jullie hulp.
Topic closed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan