Automatische ontvangstbevestiging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorediej

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
Berichten
54
Is het mogelijk om een automatisch bericht (met vooraf ingestelde tekst) terug te laten sturen wanneer je een email van iemand ontvangt? Zo ja, hoe?
 
Het makkelijkst is omdat in je webmail opties in te stellen bij je provider.
Vaak wordt dat aangeduid met afwezigheids meldingen maar je er in zetten wat je wil natuurlijk.
 
Ik weet hoe ik automatisch een bericht kan versturen bij afwezigheid maar dit is eigenlijk niet waar ik naar op zoek ben. Ik wil dat er, of ik nou aanwezig ben of niet ALTIJD een bericht terug wordt gestuurd dat de mail is ontvangen en dat de aanvraag in behandeling is.
 
Nou dan, wat is het verschil?
In plaats van dat je een tekst schrijft dat je afwezig bent schrijf je een tekst dat de mail ontvangen is ! Zodra de mail op de server binnenkomt wordt er de mail terug gestuurd dat je de mail hebt ontvangen en in behandeling is.
Snap je?
Je gebruikt gewoon die optie en zet er gewon je eigen tekst in.
 
Ik snap wat je bedoeld, maar wanneer ik dat doe dan stuur ik een bericht terug met als titel:
Niet aanwezig: (titel)

Dit zou dan bijvoorbeeld: Ontvangstbevestiging: (titel) moeten zijn.
Snap je?
 
Dat kan je niet aanpassen?
Bij mij gaat dat wel namelijk.
Maar dan nog geen probleem toch.
Op het moment dat jij de mail op de server ontvangt zal je niet altijd tegelijk op je PC/Laptop zitten dus ben je op dat moment afwezig en krijg men een afwezigheids bericht met de tekst erin dat je hem wel ontvangen hebt en dat hij wordt verwerkt of zoiets. Die tekst kan je natuurlijk zelf invullen.
Denk dat het onderwerp van ondergeschikt belang is en dat je in de tekst duidelijk maakt dat je hem hebt ontvangen en dat men zo snel mogelijk een reactie krijgt.
Men heeft dan in ieder geval een ontvangst bevestiging.
 
Ik kan dit via Web Access niet aanpassen. Wanneer ik het via de Microsoft Office Outlook client wil proberen krijg ik elke keer de volgende melding:

"De instellingen voor afwezigheid kunnen niet worden weergegeven omdat de server momenteel niet beschikbaar is. Probeer het later opnieuw."

Dit is erg vreemd aangezien ik wel een werkende verbinding heb met de server.

Weet iemand misschien waar dit aan ligt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan