• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

suske04

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2001
Wekelijks moet ik lijstjes draaien van openstaande werkorders. Elke week heeft een apart tabblad.
In kolom A staan een serie order nummers.
Nu wil ik deze nummers vergelijken met met de vorige sheet of deze nummers daar voorkomen.
Als deze nummers daar niet voorkomen houdt dat in dat deze order nummers er die week nieuw bij zijn gekomen. om deze eenvoudig herkenbaar te maken wil ik dat deze vet gedrukt worden

Is dit eenvoudig mogelijk.
sorry voor mijn mischien warrige uitleg

Alvast bedankt voor de hulp

Selecteer die ordernummers op het blad.

Doe Opmaak > Voorwaardelijke opmaak

Stel dat in zodat er komt te staan:

Formule is: =AANTAL.ALS($B$5:$B$12;$A1)>0

EDIT: > 0 moet zijn: =0

Pas daarna een vette opmaak toe: in het hetzelfde schermpje kan je daarvoor klikken.

Verander deze formule: de $B$5:$B$12 moet jouw bereik zijn waaruit je vergelijkt (dus gegevens vorige week); de 1 in $A1 is de rij van de actieve cel in de selectie van ordernummers. Begin je daar op rij 5, dan moet je $A5 nemen.

Wigi

Laatst bewerkt:
Wigi bedankt alvast voor de hulp, ik ben een beginneling en kom er nog niet helemaal uit.
De voorwaardelijke opmaak en hoe je daar een formule in plaats heb ik gevonden.
Alleen de selectie loop ik vats denk ik.

In bijgevoegd bestand is het de bedoeling dat in tabblad week 2 de cijfers 5 t/m 10 wet worden omdat deze niet voorkomen in tabblad week 1 (dus nieuw bijgekomen)

Alvast bedankt voor de hulp

Bijlagen

Ah, ik het heb gezien dat voor voorwaardelijke opmaak geen bereiken van een ander blad mogen gebruikt worden.

Workaround, zodat het wel kan ;) :D

selecteer A1:A4 in week 1 en geef het een naam, bv. oudeorders.

selecteer A1:A10 in week 2, en formule voor voorwaardelijke opmaak is dan:

=AANTAL.ALS(oudeorders;$A1)=0

Lukt het nu?

Wigi

Wigi, het zal wel aan mij liggen maar het lukt me niet om het gewenste resultaat te krijgen. Ook nadat ik de reeks de naam oude orders heb genoemd.

o sorry , ik had je bijgevoegde voorbeeld nog niet gezien. ik ga even verder spitten in ieder geval bedankt

Yes, dit is wat ik zoek, hardstikke bedankt je hebt me enorm geholpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan