• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische Rangschikking

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fubi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb toch een vraagje. In dit bestandje lukt het niet. Ik moest hier ALS gebruiken als ze nog niet hebben gespeeld anders krijg je #WAARDE!.

Bijlagen

Ik gebruik je programma altijd goed bij vaste aantal deelnemers, maar ik vraag me af of het nog simpeler kan. Als er voor elke competitie verschillende aantal deelnemers zijn, moet ik steeds aantal deelnemers aanpassen. Als iemand mij overneemt, wordt het programma zeker ingewikkeld voor mijn evt. opvolger. Ik wil dit zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken. Is het mogelijk dat als de aantal deelnemers verandert, de index ook verandert? Ik heb ook geprobeerd met rang(), maar dat geeft hetzelfde resultaat.

Hoi Kuifje,

Was een mooi moment om door te gaan met het omderwerp, precies een jaar later.

Ik heb een paar aanpassingen gedaan. In kolom AG staat nu een 1 als beide thuisspelende spelers voorkomen in de lijst B2:B11, met een automatische macro wordt het spelschema aangepast als een speler uit de lijst wordt gehaald of wordt toegevoegd. Ook de stand wordt automatisch aangepast aan het werkelijke deelnemers.

Nu kan het voorkomen dat in de geplande wedstrijden een wedstrijd gepland is met iemand die niet voorkomt in de lijst. Met voorwaardelijke opmaak wordt dit roodgekleurd.

Jeroen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan