Bekijk bijlage Book2.xlsIk ben op zoek naar de meest simpele en snelle oplossing voor onderstaande:
Elke maand moet ik een grafiek maken over de resultaten van 15 personen.
De resultaten zijn Euro’s die elke maand in een vaste volgorde worden aangeleverd
Persoon1 100
Persoon 2 88
Persoon 3 112
….
Persoon 15 98
Waar ik naar op zoek ben is dat Excel automatisch een kolomgrafiek maakt die begint met de laagste waarde en dan vervolgens oplopend.
De eerste 5 hebben het uitmuntend gedaan (is groen minste euro’s verlies)
Nr 6 t/m 10 hebben het goed gedaan(geel)
11 t/m 15 hebben het slecht gedaan.(rood)
Vervolgens wanneer ik de volgende maand de cijfers overschrijf of in een andere kolom toevoeg dat dan de volgorde van laag naar hoog blijft bestaan. Maar dat dan de persoon die een hogere waarde heeft verschuift.
Ik ben niet zo goed in het uitleggen maar hopelijk dat de bijlage het iets verduidelijkt
Alvast bedankt voor u reactie
Elke maand moet ik een grafiek maken over de resultaten van 15 personen.
De resultaten zijn Euro’s die elke maand in een vaste volgorde worden aangeleverd
Persoon1 100
Persoon 2 88
Persoon 3 112
….
Persoon 15 98
Waar ik naar op zoek ben is dat Excel automatisch een kolomgrafiek maakt die begint met de laagste waarde en dan vervolgens oplopend.
De eerste 5 hebben het uitmuntend gedaan (is groen minste euro’s verlies)
Nr 6 t/m 10 hebben het goed gedaan(geel)
11 t/m 15 hebben het slecht gedaan.(rood)
Vervolgens wanneer ik de volgende maand de cijfers overschrijf of in een andere kolom toevoeg dat dan de volgorde van laag naar hoog blijft bestaan. Maar dat dan de persoon die een hogere waarde heeft verschuift.
Ik ben niet zo goed in het uitleggen maar hopelijk dat de bijlage het iets verduidelijkt
Alvast bedankt voor u reactie