Automatische refresh

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ivo13
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivo13

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2012
Beste,

Ik ben een database in access aan het uitwerken waarvan een aantal formulieren een knop hebben om een update (requery) te doen.
Is er een eenvoudige manier om deze requery automatisch uit te laten voeren om x aantal tijd?

Ivo

Waarom zou je dat willen doen? Als je een record op een formulier opslaat, wordt het automatisch ververst. Ik zie geen voordeel van tussentijds bijwerken, al was het maar omdat je input dan kan crashen. Zo'n techniek werkt hooguit goed als je op het formulier geen data invoert of muteert. Kijk overigens naar het Timer event voor de oplossing...

OctaFish,

Dit gaat over een doorlopend formulier met meerdere records en dient enkel voor de opvolging van statussen (op het terrein - tegen loskade - gelost enz.....) van inkomende goederen.
Hier wordt geen input of mutatie van records met verwerkt , enkel een overzicht.

Kijk dus naar het Timer event. Hou er wel rekening meet dat je db wat onbetrouwbaarder wordt, omdat het formulier op de achtergrond continue blijf rekenen. En dat is bepaald niet bevorderlijk voor de prestaties.

OctaFish,

Dan ga ik u raad opvolgen en dit niet toepassen , het is " Nice to have " maar men kan even goed met een knopke een requery uitvoeren.

Thanks
Ivo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan