• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische 'Save datum' cel excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

geewi

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2015
Ik probeer via een macro een automatische 'save-datum' te plaatsen in een cel in mijn planning excel-document. Op deze manier kan ik zien wanneer het document voor het laatst is opgeslagen en kan ik controleren of dit klopt met de datum die in de naam van het document is verwerkt.
Dit is de tekst die in de macro staat:

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)

If ThisWorkbook.Saved = False Then
Sheets("sheet 1").Range("B5").Value = Date
ThisWorkbook.Save
End If

End Sub

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)

End Sub

De macro zou er dus voor moeten zorgen dat de datum in de cel (welke geel is weergegeven) automatisch wordt aangepast naar de datum van vandaag als het document wordt bewaard. (alleen als er iets in de file is gewijzigd ten opzicht van de vorige versie)
Helaas werkt de macro niet. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?
Alvast bedankt,

Geert

Bijlagen

De code hoort thuis in de module van ThisWorkbook. Sheet1 moet zonder spatie of je moet de naam van de tab aanpassen.

Dat wordt al automatisch voor je bijgehouden in de eigenschappen van het bestand.

@Geewi, beter in het vervolg erbij zetten dat je met een Mac werkt en ook de versie van excel voor Mac.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan