• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische saven en pdf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

chriscadis

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Hallo,

Ik heb een excel bestand dat automatisch data gegevens ophaalt uit een TXT bestand (om de 2 minuten), dit txt bestand wordt elke 2 minuten aangepast door een digitale temperatuur sensor. De grafieken met temperaturen worden zo ook continu aangepast. Nu zou ik dit filetje op een server willen laten draaien, maar het probleem is dat excel niet steeds kan blijven openstaan op de server. Dus had ik dit in een geplande taak (windows toepassing) geplaatst die bv elk half uur excel 5 minuten opent, de data wordt opgedate dus dat is goed. Maar na 5 minuten zou excel terug moeten sluiten, maar dit lukt niet omdat het wacht op een bevestiging om het gewijzigde bestand te saven:(, alvorens excel af te sluiten). Ook zou ik een PDF willen afdrukken van de grafieken en gegevens alvorens Excel afsluit.
Kan er iemand me hiermee helpen ?

Groeten

Chriscadis

BeforeClose Event

Het automatisch opslaan zonder die vervelende vraag kun je doen met het BeforeClose Event.
----------------------------------------------------
Voorbeeld:
This example always saves the workbook if it's been changed.

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel as Boolean)
If Me.Saved = False Then Me.Save
End Sub

Helaas met die PDF kan ik je niet verder helpen... misschien anderen??

Hier wordt uitgelegd hoe je Excelbestanden/werkbladen als PDF kunt afdrukken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Het automatisch opslaan zonder die vervelende vraag kun je doen met het BeforeClose Event.
Voorbeeld:
This example always saves the workbook if it's been changed.

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel as Boolean)
If Me.Saved = False Then Me.Save
End Sub

Helaas met die PDF kan ik je niet verder helpen... misschien anderen??

Hé Rianneke,

Bedankt, nu werkt het

Groeten

Chris

Ik krijg steeds een

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan