in het voorbeeld werden diverse artikels geselecteerd uit een artikelbestand en vervolgens in een nota geexporteerd, hierbij verdwijnen alle celformules. Aangezien deze nota verder wordt bewerkt door personen met zeer beperkte kennis van excel, zou ik alle berekeningen en aanpassingen via VBA willen laten gaan.
Het is me al gelukt om de individuele totalen dynamisch te maken.
Ook als men een extra artikel toevoegt wordt het totaal van die rij berekend.
het probleem zit 'm in het eindtotaal van rij "F". Dit zou ik foolproof willen maken zodat ongeacht hoeveel lijnen men extra toevoegd, of indien men de lijn van het totaal zelf verwijderd, er door de druk op de knop "totaal" terug een sommatie wordt uitgevoerd op de 3e lijn onder het laatste artikel.
Hierbij zou ik ook graag de term "totaal" en de twee lijnen ook op die plaats hebben.
kan iemand wat voorzetten geven?
Het is me al gelukt om de individuele totalen dynamisch te maken.
Ook als men een extra artikel toevoegt wordt het totaal van die rij berekend.
het probleem zit 'm in het eindtotaal van rij "F". Dit zou ik foolproof willen maken zodat ongeacht hoeveel lijnen men extra toevoegd, of indien men de lijn van het totaal zelf verwijderd, er door de druk op de knop "totaal" terug een sommatie wordt uitgevoerd op de 3e lijn onder het laatste artikel.
Hierbij zou ik ook graag de term "totaal" en de twee lijnen ook op die plaats hebben.
kan iemand wat voorzetten geven?