Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Rogierasd zei:![]()
hoe kan ik zorgen dat ik in een cel alleen maar 250605 hoef in te typen en dat er toch
25-06-05 komt te staan? Moest kunnen, weet alleen nie meer hoe?!:shocked:
franç zei:xp-pc, ik weet niet of je opmerking/vraag aan mij is gericht, maar ik geef er toch maar even antwoord op.
Dat de datum wordt weergegeven zoals je schrijft, komt omdat je de cel hebt opgemaakt (bij celeigenschappen) als datum. Je moet die op standaard laten staan en de functie gebruiken zoals ik die eerder aangaf, nl: =tekst(A1;"00-00-00") onder de veronderstelling dat je de datum zonder streepjes in A1 typt (dus bv. 140106).
rdg1314 zei:Je hebt inderdaad gelijk: dit werkt ook en je kunt ermee rekenen. Ik zou je formule alleen als volgt neerzetten: =ALS(A1<>0;TEKST(A1;"00-00-00");"").
Groet,
Rob
Rogierasd zei:Dit werkt erg goed!
nou maak ik het nog moeilijker, zo ben ik ...
kan het nou ook zonder extra kolom te hoeven in voegen?
(zeg maar: 'in de cel zelf')
tot dusver eeerrug dankbaar!!:thumb:
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.