automatische talen

Status
Niet open voor verdere reacties.
PHP:
<?php 
case 'nl':   
$uselang = 'nl';   
break;   
case 'en':   
$uselang = 'en';   
break;         
case 'de': 
$uselang = 'de'; 
break;  
}   
require ('lang'.$uselang.'.php'); 
echo $lang['loginname'];   
?>

mijn idee was zo, heb dit nog niet getest maar dit is wel op mijn kennis van vb.net afgegaan... dus verwacht niet dat het echt juist is :D
want dit zou ik in principe als enige code kunnen gebruiken toch? maar ja nu kan je niet op een bepaalde link klikken om de taal te krijgen..

Laatst bewerkt:
oke, hoe wil je het laten zien? door het klikken op een echte link, of een formulier?

je maakt gewoon een bestandje dat een variabele uit de url haalt wat de taal moet voorstellen, en dat controleert, en vervolgens in een sessie stopt:

PHP:
<?php
$taal = $_GET['taal'];
$beschikbaretalen = array(
'nl',
'en',
'du', // enz, komma hier gelaten voor het geval je iets wil toevoegen
);

$uiteindelijketaal = NULL;

foreach($beschikbaretalen as $beschikbaretaal) {
if(strotolower($taal) == strtolower($beschikbaretaal)) {
$uiteindelijketaal = $beschikbatetaal;
}
}

if(!empty($uiteindelijketaal)) {
$_SESSION['taal'] = $uiteindelijketaal;
} else {
echo 'Taal niet herkent!';
}
?>

Sorry voor de slechte insprong, maar in de editor kun je geen tab gebruiken :p

oke dus, ik snap de code maar
PHP:
foreach($beschikbaretalen as $beschikbaretaal) {
if(strotolower($taal) == strtolower($beschikbaretaal)) {
$uiteindelijketaal = $beschikbatetaal;
vind ik lastig wat doe je hier?

Ja, in de array van $beschikbaretalen staan alle talen: foreach zorgt ervoor dat elk item van $beschikbaretalen wordt afgegaan, wat de naam of inhoud ook is. In de structuur controleer ik of de versie in kleine letters in de beschikbaretalen array overeenkomt met de ingevoerde taal in kleine letters. Zodra dit is gevonden, zal $uiteindelijketaal worden gewijzigt van NULL naar de waarde van $beschikbaretalen.

php.net/foreach
php.net/strtolower

wow verwarring met vb.net maar euhm, pff ingewikkeld maar ik begrijp het wel maar ik snap wat het doet maar waar is het nuttig voor? :s

Nou, als iemand een taal invult die helemaal niet bestaat, dan is het een beetje gevaarlijk voor je systeempje :p

krijge ze dan niet gewoon een 404 melding? en in principe (het gaat over de site www.e-clear.eu) ik denk dat zo goed als iedereen wel gewoon de knoppen van boven gaat gebruiken? maar die moeten nog gefixt worden, als ik nog hulp nodig heb zeg ik het, ik ga even verder klooten :)

Leuk, ervan uitgaan dat mensen je site volgen, en niet de broncodes ;)

Een lek is zo gemaakt, daarom is het verstandig om alle input en output te controleren. Daarnaast, als je een verkeerde taal invult, dan crasht je systeempje, en krijg je foutmeldingen :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan