automatische terugloop in Access rapport velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johgs

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Berichten
337
Ik heb een rapport met in het detaildeel een veld waarvan de inhoud meer tekst heeft dan in het vak past. In Excel kun je dan automatische terugloop instellen waardoor het veld automatisch 2 regels hoog wordt ipv 1 regel. In Access heb ik al wel de optie -kan vergroten- "Ja" gevonden waardoor het vakje dubbele hoogte krijgt bij te lange inhoud, helaas blijft de tekst op 1 regel staan en is dus onvolledig.
Welke instelling moet ik nog meer aanpassen?

Het betreft Access 2003, dus de eigenschap cangrow uit 2007 ontbreekt nog (al vermoed ik dat deze vertaald is in kan vergroten).
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het helaas voor je niet reproduceren; als ik een tekstvak op <Vergroten>=<Ja> zet dan wordt de grootte netjes aangepast en loopt de tekst netjes door binnen het tekstvak. Precies dus zoals je ook zou verwachten. Doe er een voorbeeldje bij, zou ik zeggen!
 
Zou ik graag doen, maar het is een frontend dB van 15 Mb met een back-end die nog veel groter is en het rapport haalt de gegevens op uit meerdere tabellen van de back-end.

Het resultaat is regel 1 met korte tekst die standaard hoogte heeft
regel 2 met lange tekst heeft dubbele hoogte maar de tekst wordt op regel 1 afgebroken (wel keurig op spatie, brak zonder kan vergroten af midden in woord).
regel 3 heeft weer korte tekst en standaardhoogte.

Ik zal eens een nieuw rapport (from scratch) genereren met alleen dat veld, kijken of het dan wel werkt zoals zou moeten.

Update:
Nieuw rapport werkte vlekkeloos, ook na aanmaken van de query en toevoegen overige tabellen met query's.

In het originele rapport het betreffende veld maar eens gewist en opnieuw toegevoegd, nu werkt het wel. Welke instelling het origineel dwarszat is me vooralsnog een raadsel...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het je niet kunnen zeggen :). Het is maar één instelling, en die had je goed staan. Awel, welkom in de wondere wereld die Microsoft heet :)
 
Ome Bill zei altijd dat zijn software geen bugs bevatte maar speciale features..... ;-)
 
Ik zie oom Bill nog glazig staan turen naar het blauwe scherm tijdens één van zijn wereldwijde introducties. Kostelijk gezicht :)
 
en ook dat was een feature!

Creëerde namelijk extra veel publiciteit voor het onderwerp. Er zijn mensen die hebben het er nu nog over! :d

(maar was inderdaad een hele mooie, weet alleen niet meer wat hij nou wilde laten zien, volgens mij was het een nieuwe Windhoosversie, zal wel Vista geweest zijn. ;-)
 
Dat was volgens mij nét nadat hij een presentatie had gegeven waarin hij met kurkdroge ogen beweerde dat geen enkele pc ooit meer geheugen nodig zou hebben dan 640 kb :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan