• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische tijd verwerking wedstrijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

vandijkpim

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2016
Het lukt mij niet om automatisch de snelste tijden te verwerken. In het bijgevoegde bestand zijn als voorbeeld de tijden bij heat 1 neer gezet. Het idee is dat in heat 2 de 24 snelste 'vereniging + nr' komen van heat 1. Het idee is dan dat hier dan weer tijden handmatig ingevuld kunnen worden. Is dit mogelijk?

Als dit mogelijk is, moet het vast ook mogelijk zijn om dit dan voor de kwartfinale ook te doen. Deze plaatsing hiervan is echter de gemiddeld snelste 8 tijden van heat 1 en heat 2. Halve- en finale zijn gewoon snelste tijden.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe 'vereniging + nr' automatisch ingevoegd kan worden, als dit mogelijk is, en dat daarna de nieuwe tijden ingevoerd kunnen worden? Alvast heel erg bedankt!

Bijlagen

Heel erg bedankt! Het lukt mij ook om deze voor de dames in te voeren. Echter krijg ik op mijn macbook wel een error. Is deze nog te verhelpen?
Tevens vroeg ik mij af hoe nu de tijden worden geordend. Ik kwam hier nog niet helemaal zo snel uit.

Als ik deze wil invoeren voor de kwartfinale, dan moet er nog 1 regel bij komen van de gemiddeld snelste tijden van heat 1 en heat 2 om in de kwartfinale te komen. Hoe zou deze eruit zien? De halve en finale zijn dan weer precies het zelfde als voor heat 2 maar dan andere ranch en k is geen 12.

Ik hoop dat u mij nog kunt helpen!

Screen Shot 2016-02-25 at 12.10.06.pngScreen Shot 2016-02-25 at 12.10.17.pngBekijk bijlage Blasphemy test 2.xlsm

Dank u wel, alleen had ik een foutje gemaakt. De (halve) finale gaat via een Knockout systeem. Uit de kwartfinale komt in de halve finale de snelste winnaar tegen de 3e snelste winnaar en de tweede tegen de 4e. Zou u dit nog kunnen aanpassen? Dan is die helemaal goed! Hopelijk kunt u dit nog voor mij aanpassen.

Hier je bestand volledig afgewerkt, alleen de fictieve tijden worden niet gewist maar dat kan je zelf makkelijk aanpassen, deze heb ik laten staan om te kunnen testen en controleren

Bijlagen

Hoi Jean-Paul! Helemaal top dat u het volledig heeft uitgewerkt! Heb alleen nog twee dingetjes. In de kwartfinale kan je nog steeds als je tegen elkaar roeit beide door naar de halve finale. Dit zou niet mogelijk moeten zijn! Mijn tweede puntje is als twee ploegen precies de zelfde tijd hebben dan wordt er maar eentje hier van weergegeven. Kan dit nog verholpne worden? Verder ziet het er echt helemaal fantastisch uit! Ik zal dit aanpassen naar de nieuwe loting, mocht het niet lukken zal ik nog wel voor de laatste keer een berichtje sturen, mocht u mij nog willen helpen.

groet,
Pim

http://we.tl/0jkxvN7iVj (bestand is groter dan 100kb dus kan ik hem niet uploaden...)

Het nieuwe schema is klaar en ik was al bezig met het converteren ervan. Doe ik dit zo goed?

Wat ik bedoelde met mijn vorige punt is dat wanneer twee ploegen in heat 1 bijvoorbeeld beide 2:00.00 roeien dat alleen de laatste met deze tijd opgenomen wordt in heat 2. Dus wanneer bijvoorbeeld ploeg met rugnr 101 2:00.00 roeit en ploeg met rugnr. 130 ook 2:00.00 wordt alleen ploeg 130 weergegeven in heat 2. Dit zou natuurlijk niet moeten... Wat mij net nog opviel was dat zodra de kwartfinale berekend wordt de tijden van heat 2 veranderen in de gemiddeldes van heat 1 en heat 2. Zou je dit misschien of eruit kunnen halen of laten weergeven ernaast? Als deze twee punten goed werken is het schema echt helemaal fantastisch!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan