automatische update in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

RRickD

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Beste Octa,

Ik heb even het probleem opnieuw gepost:
Ik probeer uit te leggen hoe het in elkaar zit.

We hebben dus een form waarin data die ik ontvang op papier word ingegeven. Dit is dus de data van de reële resultaten van de afgelopen maand, De plan data voor elke maand is al van te voren ingegeven en staat dus al vast, de reële data komt er dus elke maand bij. Uiteraard is er dan een verschil tussen deze twee. De table slaat deze data dus op en deze table bestaat uit de jaren 2008,2009 en 2010. De query zorgt er eigenlijk alleen voor dat elk jaar appart word genomen. We hebben dus een query voor 2008, 2009 en 2010. De queries(dus de kolommen) zien er als volgt uit, bijvoorbeeld 2008:

Plan/reël maand resultaat ID

Plan2008 1 100 1
reël2008 1 120 2
Plan2008 2 80 3
reël2008 2 75 4
Plan2008 3 90 5
reël2008 3 95 6

De grafiek word is gewoon gebaseerd op de query en de ingevoerde data bij de input form. elke maand word er nieuwe reële data bijgevoegd en dan krijgt de reële grafieklijn dus zijn vorm. De plan lijn bestaat al want die data word, zoals gezegd van te voren ingevoerd. Nu wilde ik dus bij het rapport, nasst of bij de grafiek, ook een hokje ofzo maken waarin word weergegeven hoeveel % het reële resultaat van de laatste maand verschilt van het plan. Ik wil dit dus niet elke maand zelf uitrekenen en daarom wilde ik weten hoe ik het voor elkaar krijg om dit procentuele getal weer te geven en dat het dan elke keer als er nieuwe data bijkomt van een nieuwe maand automatisch verandert net zoals de grafiek bijvoorbeeld automatisch langer wordt en vorm krijgt wanneer in het input formulier reële data word ingevoerd voor een nieuwe maand. Voor 2008 en 2009 zal het procentuele getal niet veranderen want de laatste maand is hier al geweest, maar voor 2010 zou het wel nog elke maadn veranderen. Ik weet dus alleen niet hoe ik dit voor elkaar krijg.

In de bijlage nogmaals de voorbeeld grafiek van 2008, rechtsboven is de textbox(als dit dus mogelijk is met zo´n box) waarin ik graag dit procentuele getal zou willen hebben. In deze grafiek zou dus rechtsboven -6,6% moeten staan vanwege het verschil in plan en reël(Ist) in december. Als ik dit zou doen voor 2010 zou dus elke maand(jan, feb, maart...) een nieuwe percentage daar staan.

Hopelijk heeft u iets aan dit lange verhaal

PS: het query voorbeeld wordt niet goed weergegeven, de kolommen zijn: plan/reël, maand, resultaat, ID en daaronder staat de rest een beetje scheef en naar links

gr,Rick

Bijlagen

• Picture1.jpg
    Picture1.jpg
    93,2 KB · Weergaven: 40
Oeps, had ik je vraag bijna beantwoord...

Als je octafish bedoeld dan kan je hem beter even een pm sturen

Succes!

Oeps, had ik je vraag bijna beantwoord...

Als je octafish bedoeld dan kan je hem beter even een pm sturen

Succes!

Nee stop stop stop :)
Als je een antwoord weet dan hoor ik het graag, was alleen tot Octa gericht omdat hij commentaar had gegeven op mijn eerste vraag...

Alle commentaar is prima!

ciao

Ik hoop niet dat je Guus nu hebt afgeschrikt ;) Uiteraard lijkt mij elke bijdrage welkom!
Je laat in je afbeelding weer het ontwerp scherm zien; kun je misschien het resultaat posten? En eventueel een db met wat voorbeeld gegevens? Want uit jouw voorbeeldgegevens in de eerste post concludeer ik dat je verschillende records hebt met de data, en dat lijkt mij niet erg handig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan