automatische updates virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

berends

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2002
Een paar dagen geleden heb ik HitmanPro gedraaid op mijn computer. Er werd het een en ander opgeruimd. Dat was ook de bedoeling. Op een gegeven moment kreeg ik de melding dat ik niet meer automatisch updates kon ophalen (zou veiliger zijn) er werd dus iets weggehaald. Daar ben ik echter niet zo blij mee. Ik gebruik de virusscanner AVAST en deze scanner haalde soms meerdere keren per dagen nieuwe virusdefinities binnen. Nu niet meer. Het programma staat nog wel ingesteld dat hij het zou moeten doen. Maar er gebeurt niets. Natuurlijk kan het ook handmatig. Maar automatisch lijkt mij toch wel wat veiliger. Is dit probleem(pje) op te lossen. M.a.w. kan hetgeen weggehaald is door Hitman (Is toevallig ook de meisjesnaam van mijn moeder) weer hersteld worden.???

Virusscanner opnieuw installeren zou een optie kunnen zijn...

Of je moet op je systeem kijken naar de virusscan die hitmanpro tijdelijk heeft geinstalleerd Nod32.

Geplaatst door humpe
Of je moet op je systeem kijken naar de virusscan die hitmanpro tijdelijk heeft geinstalleerd Nod32.

Ik heb inderdaad een file NOD32kui.exe Als ik die open zie ik: 2.5control centre.
Heeft Hitman die er op gezet ?
Is dat ook een virusscanner ?
Kan ik hem dan beter laten staan ? en Avast handmatig updaten ?
Als ik hem verwijder dan alleen die ene file?
Als ik ga zoeken zijn er een heleboel files die NOD32 met een toevoeging heten. Ze staan allemaal in C:\ProgFiles\eset.
Groeten,
Auke

Nod 32 zit in Hitman pro. Weet niet of dit de oorzaak is.Het nadeel van Hitman pro is dat als er dingen verwijderd worden dat je inderdaad problemen kan hebben. Nod 32 kun je uit de software verwijderen, kun je anders geen systeem herstel van voor die tijd draaien?

Geplaatst door humpe
Nod 32 zit in Hitman pro. Weet niet of dit de oorzaak is.Het nadeel van Hitman pro is dat als er dingen verwijderd worden dat je inderdaad problemen kan hebben. Nod 32 kun je uit de software verwijderen, kun je anders geen systeem herstel van voor die tijd draaien?

Ik heb gisteravond wat in die files zitten rommelen en wat gebeurt er vanmorgen na het opstarten ?? Ja hoor ik krijg een update van mijn virusscanner. Bedankt voor je hulp en een goed (sneeuwvrij) weekend.
Groeten,
Auke (berends)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan