Automatische Updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelj

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2004
Ik heb Automatische update aanstaan, ingesteld op "downloaden, maar ik bepaal wanneer ze worden geïnstalleerd".
Dat heeft tot voor kort goed gewerkt.
Echter, als ik nu m'n PC opstart en inlog, zie ik het gele beveiligings-icon en als ik daar met de muis op ga staan, geeft ie aan "updates downloaden 0%".

Dit blijft een korte tijd op 0% staan, vervolgens verdwijnt het icon en er is niets gedownload cq geïnstalleerd.
Nieuwsgierig geworden zelf naar de Microsoft update site gegaan (C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe C:\WINDOWS\system32\muweb.dll,LaunchMUSite), deze verschilt van de Windows Update shortcut (%SystemRoot%\system32\wupdmgr.exe), en tot mijn verbazing staan daar een stuk of 9 essentiële updates klaar.
Iemand enig idee, waarom het Automatische van de update optie lijkt stuk te lopen?
Heb al in de systeem-logboeken gesnuffeld, maar kan daar niets vinden.
Ik heb de updates inmiddels handmatig gedownload en installed, dus mocht iemand een mogelijke oplossing voor me hebben, kan ik het helaas niet uitproberen.
Beetje dom natuurlijk, maar misschien heb ik er bij een volgende aut.upd serie wat aan.

Marcel

Met jouw vraag beantwoord je en passant een vraag van mij hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&postid=1490667#post1490667

Dat gele icoontje is dus inderdaad windows update.
Ik heb verder precies hetzelfde als jij. Blijft ook hangen op 0 % en opeens is ie weg. Mijn computer is net nieuw en dus ook win-XP, en de eerste dagen zag ik steeds als ik de computer afsloot een berichtje dat ik nog even moest wachten op het installeren van de nieuwe updates. Vreemdgenoeg zie ik dat nu niet meer. In de help staat ook duidelijk dat de updates wel worden gedownload, maar pas worden geinstalleerd als je de computer uitzet. Staat jouw configuratie in systeem net zoals bij mij? Ik heb een plaatje toegevoegd.

Bijlagen

• helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    59 KB · Weergaven: 46
Mijn instelling is niet helemaal hetzelfde: updates downloaden, maar ik bepaal zelf wanneer de updates worden geïnstalleerd.
Dat heeft tot voor kort altijd goed gewerkt, maar nu komt ie dus niet verder dan 0% en is even later verdwenen.

Dit al gedaan? "Met ingang van 26 juli wordt de controle verplicht voordat via Windows Update en Microsoft Download Center een download kan worden gestart." Klik > Topic. Dat was n.l. het probleem bij dochterlief vanmorgen, bleef ook op 0% staan en vervolgens verdween de update-icoon uit de taakbalk. Naar de update-site van MS gegaan via Windows update en toen bleek idd dat eerst nog de Genuine-tool gedownload moest worden.

Hi Gezina,

Die heb ik op 30 september al geïnstalleerd en op 1 oktober zijn nog een aantal automatische updates geïnstalleerd (een stuk of 10). En automatisch dus, ik heb er zelf niets voor hoeven te doen, behalve (vanwege m'n instellingen) toestemming geven om te installeren.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door marcelj
Hi Gezina,

Die heb ik op 30 september al geïnstalleerd en op 1 oktober zijn nog een aantal automatische updates geïnstalleerd (een stuk of 10). En automatisch dus, ik heb er zelf niets voor hoeven te doen, behalve (vanwege m'n instellingen) toestemming geven om te installeren.

Vreemd, op die data waren er geen (essentiele) updates van MS. Net vond ik dit topic < klik met hetzelfde probleem maar geen oplossing. Mogelijk heeft iemand anders nog iets nuttig te melden. :)

Hi Gezina,

De datum van 1 oktober komt, omdat ik rond die datum teruggegaan ben naar m'n laatste backup en zodoende zijn een aantal (oudere) updates dus opnieuw uitgevoerd. En automatisch, wat betekent, dat het automatisme van de update-optie op die datum nog wel werkte.
De Genuinecheck was ook al geïnstalleerd en het validation-proces ben ik ook goed doorheen gekomen.
Marcel

Ik heb overigens de 3e optie aangevinkt "Kennisgeving over updates ontvangen, maar de updates niet automatisch downloaden of installeren." Dat werkt goed, ik klik dan op het bolletje met het windows-vlaggetje op de taakbalk (heb alleen SP1) en huppetee, wel zet ik eerst even in IE qua ActiveX (de 2e en 3e optie) even op inschakelen (uit veiligheid heb ik die nooit aanstaan) anders gebeurd er niks niemandal. Ik zou het verder potjandoppie niet meer weten. :confused:

Ze hebben het daar over een internet-versneller. Zou Google accelerator de boel ook in de war kunnen gooien? Bij mij werkt die automatische update ook voor geen meter!

Geplaatst door jimmy
Ze hebben het daar over een internet-versneller. Zou Google accelerator de boel ook in de war kunnen gooien? Bij mij werkt die automatische update ook voor geen meter!

Zooo goed issie nou ook weer niet: *klik* Je kan het alleen maar uitvinden door Google accelerator te deinstalleren en kijken of de automatisch update dan wel voor een meter of liefst méér werkt. :)

Op dit moment staat m'n andere PC automatisch te updaten, het probleem lijkt dus verholpen. Heb niets gewijzigd, dus ik denk, dat het bij MS lag.
Bedankt iedereen en een prettig weekend,
Marcel

:evil:

Lijk iets te vroeg gejuigd te hebben: het probleem, wat het dan ook geweest moge zijn, lijkt onder XP opgelost, maar de Automoatische update onder W2K werkt bij mij nog niet.
Misschien nog een paar dagen langer wachten????
Marcel

Laatst bewerkt:
Geplaatst door marcelj
Lijk iets te vroeg gejuigd te hebben: het probleem, wat het dan ook geweest moge zijn, lijkt onder XP opgelost, maar de Automoatische update onder W2K werkt bij mij nog niet.
Misschien nog een paar dagen langer wachten????
Marcel
Gebeurde dit na de updates van deze week? If so, lees dan dit topic < klik) eens na en dan ook de klik naar de MS-site.

Hi Gezina,

Nee, al voor de updates van deze week, dus voordat 902400 geïnstalleerd was.
Ik denk, dat ik gewoon rustig even afwacht tot een volgende update-ronde.
Bedankt,
Marcel

Wat het nou precies geweest is, weet ik niet, maar gisteren werkte m'n MS Automatische Updates weer zonder problemen, zowel onder XP als onder 2K.
En ook nog op allebei m'n PC's.

Marcel

Grappig dat je dit schrijft marcelj!! Ook ik kreeg 2 dagen geleden (sinds weken) opeens een geel rondje met uitroepteken in mijn taakbalk, met de vraag of ik mijn updates wilde installeren. Je zou haast denken dat er een probleem is geweest bij de update service en niet bij jou of bij mij.............Hier zou de enige andere mogelijkheid nog kunnen zijn, dat ik de Google accelerator de laatste tijd meestal uit zet. (het heeft bepaald niet alleen maar voordelen heb ik gemerkt!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan