• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische verversen elke minut

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bereboot

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2015
Goed middag,

Wie weet of het mogelijk is om de gegevens mbt draaitabellen automatiesch kan laten verversen
bijvoorbeeld om dit in te stellen dat de gegevens elke minuut worden ververst zonder dat ik zelf op de knop verversen druk.

Deze in een module:
Code:
Sub SjonR()
Sheets("[COLOR="#FF0000"]Blad1[/COLOR]").PivotTables("[COLOR="#FF0000"]Draaitabel1[/COLOR]").RefreshTable
Application.OnTime Now + TimeValue("00:01:00"), "SjonR"
End Sub

Rode tekst naar eigen situatie aanpassen!

Deze in ThisWorkbook:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
SjonR
End Sub

Ik lees 'draaitabellen'; dan zou ik het zo doen.
Code:
Sub SjonR()
[COLOR=#ff0000]thisworkbook.Refreshall[/COLOR]
Application.OnTime Now + TimeValue("00:01:00"), "SjonR"
End Sub

Wat er prettig is aan zo'n flipperkast zal wel een reden hebben. Zelf gebruik ik het nooit dus weet er niet al te veel van. Volgens mijn moet de timer ook weer uitgezet worden in
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean) 
End Sub

anders blijft het doorlopen totdat je Excel volledig hebt afgesloten.

Natuurlijk is je draaitabel gebaseerd op een 'intelligente' tabel in Excel.
Alleen als daar iets verandert hoeft de draaitabel ververst te worden.
Gebruik dus het workbook_change event.

tenzij je ergens gebruik maakt van het ophalen van gegevens uit je draaitabel (=Draaitabel.ophalen(....)), zou ik me beperken tot
* een worksheet_change event, als gegevens en draaitabel op verschillende bladen staan
* een selectionchange event, als je zonet nog buiten de draaitabel stond en nu binnen de draaitabel.
Dat om de minuut verversen, dat zal snel tegensteken, vooral als het over veel data gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan