• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatische verwijzing naar cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RRickD

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een kalender(gemaakt door danny147) en die heb ik wat aangepast maar ik wilde nog een ding eraan doen als dat ging.
In de bijlage zit mijn bestandje. Op de data sheet staan onder de kolommen F t/m Q de voorraden van verschillende producten("1", "21" etc.. dit zijn de producten). op verschillende data zijn er leveringen en word de voorraar minder: -56, -220 etc etc..

op de andere kalender sheet staat de kalender en ik wilde graag dat wanneer ik op een datum klik, dat er in de cellen k6 t/m k11 de hoeveelheid staat die nog over is op die datum. hetzelfde geldt voor de cellen L6 t/m L11.

Als voorbeeld:
op 10/06/10 (data sheet) zouden er nog 47 stuks van product "1" zijn(100-53) en -6 van product "21". als ik dan op de kalender sheet op 10/06/10 druk zou ik dus in cel K6 47 moeten zien en in cel K7 zou -6 moeten staan. hetzelfde geld voor de andere data: data van kolom H in K8, I in K9, J in K10, K in K11, L in L7, M in L8, N in L9 etc etc..

ik hoop dat dit mogelijk is? als het niet goed is uitgelegd dan kunnen jullue altijd om meer info vragen!

excel bestand zit in de bijlage.

ciao!

Bijlagen

Heb er een formule ingezet, maar misschien moet deze aangepast worden als 100 niet een constant gegeven is.
Ook de code iets veranderd achter blad 'kalender'.

Bijlagen

HSV,

Heel erg bedankt, dit is precies wat ik bedoel!! alleen heb je gelijk, want 100 is geen constant gegeven. het is zeg maar de begin voorraad, wat dus betekent dat de leveringen in mindering worden getrokken en doorlopen.
Bijvoorbeeld bij 10 juni zijn er leveringen en die worden dan in mindering getrokken(wat ook klopt op de kalender) maar daarna moet het niet weer 100 worden maar gewoon 100-53(bijvoorbeeld) en dan blijft het dus 47 tot aan de volgende levering(die kan positief of negatief zijn)

Zou je dit misschien kunnen veranderen? dat zou echt geweldig zijn!!

PS: kan ik in de data tabel gewoon data invoeren waar ik wil en hoeveel ik wil, en wordt dit dan automatisch aangepast?

alvast bedankt!!
Rick

Even voor de goede orde Rick.

Je wil dus:
Als je op 10-06-10 klikt dat er 100-53=47 komt te staan.
Als je dan op 17-06-10 klikt moet er 100-53-55= -8 komt te staan i.p.v. de 100-55=45 ?
En de volgende wordt 100-53-55-60, of begrijp ik het verkeerd, en wil je gewoon het getal waar nu bv. 100 staat.
Dus als jij er bv. 200 van maakt, dit door de formule herkend moet worden?

Ps vraag: Nee, je zult dan het bereik van de formule moeten vergroten.

Beste HSV,

Ja zo ongeveer. De som hoeft niet te worden weergegeven, maar alleen het resultaat. Ik heb in de bijlage een ge-update versie van de kalender gezet, is iets overzichtelijker nu.

Maar je hebt gelijk, het moet gewoon doorberekend worden zonder steeds "100-" te maken. De 100 is alleen de begin voorraad.
Als voorbeeld: Op 1/06/2010 zou de kalender 200 moeten weergeven voor elk onderdeel. Op 10/06/2010 zou de kalender voor "1" 138 moeten weergeven en voor "21" 94 etc etc etc..Dus zonder 100-62= 38. gewoon alleen 38. Dit doet de kalender ook zie ik, maar alleen bij de eerste levering klopt het nog omdat er in de formule +100 aan het einde staat.

dus van 1/06/2010 tot aan 9/06/2010 zou in de kalender (kalender sheet K6 t/m K11) 200 moeten staan. Vanaf 10/06/2010 t/m 13/06/2010 zou er bij "1" 138 staan, en bij "21" 94 etc etc. En vanaf 14/06/2010 t/m 16/06/2010 zou er bij "1" 213 staan en bij "21" 169 (dit omdat er bij alle 75 bij komt) etc etc.

Dus eigenlijk een cumulatieve reeks(met positieve en negatieve optelling) die de juiste hoeveelheid kan weergeven die er nog is op elke dag.

Maar de bedoeling is eigenlijk dat dit zou kunnen zonder de layout van de data sheet te veranderen. De lege cellen die er nog zijn in de data sheet wilde ik dan gebruiken voor leveringen die de voorraad vergroten of verminderen in te voegen. En dat dit dan automatisch word opgeteld of in mindering word gebracht.

Sowieso al bedankt voor de reactie en de tijd!

Rick

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zoiets als in de bijlage Rick?

Perfect en exact!

Dit is precies wat ik bedoelde, heel erg bedankt! Ik verbaas me er toch altijd over dat dit allemaal kan met excel!
Maar ik wil niet overkomen alsof ik alleen maar iemand zoek die mijn probleem maar `even fixed´, dus ik wilde graag weten wat de formule nu eigenlijk inhoud en waarnaar het verwijst?:

=SUM(INDIRECT(ADDRESS(2;MATCH($J6;Data!$A$1:$K$1;0);;;"Data")&":"&ADDRESS(MATCH($J$3;Data!$B$1:$B$215;0);MATCH($J6;Data!$A$1:$K$1;0))))

Nogmaals hartelijk dank voor de tijd en moeite!

Rick

Ga eens op de cel met de formule staan.
Druk op de ƒx, links van de formulebalk, en klik met de muis eens in de formulebalk op INDIRECT.
Loop de formule eens stap voor stap door met de pijltjestoets.
Ik denk dat je daar nu wel uitkomt.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan