• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatische vulkleur.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hapdruijts

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2009
Berichten
33
In het volgende bestand moet de Za en Zo automatisch met een grijstint gevuld worden. Wie weet de oplossing?
 

Bijlagen

  • dagen 2011 Henri.xls
    30,5 KB · Weergaven: 33
Seleteer het bereik dat je grijs wil kleuren (E3:F56, L3:L56, S3:S56, enz.)
Kies in het menu: Opmaak - Celeigenschappen
Kies het tabblad Patronen, selecteer een kleur en klik Ok.
 
Automaitsche vulkeur

Begrijp ik.
Maar ik wil het verder uitbreiden, en nieuwe maanden bijzetten.
in bijgaand bestand wil ik dat de za en zo grijs kleuren, en de code die ik onderaan heb staan ook de juiste kleur krijgen.
Werkblad moet steeds per maand vernieuwd worden.
 

Bijlagen

  • dagen 2011 Henri.xls
    30,5 KB · Weergaven: 32
Via Voorwaardelijke Opmaak is dat perfect te doen.

=Weekdag(cel;1)=6 en dan opmaak kiezen.

Cobbe
 
@ Cobbe,

In excel 2003 is er een beperking aan het aantal voorwaardelijke opmaak condities.
Voor het weekend werkt dit inderdaad perfect. Maar de TS wil ook nog een aantal codes laten kleuren. En daarin schiet Excel 2003 tekort

In Excel 2007 lukt dat wel.
 
Automaitsche vulkeur

en als het za of zo moet zijn. Wat is dan de formule?
 
Begrijp ik.
Maar ik wil het verder uitbreiden, en nieuwe maanden bijzetten.
Dan vermeld je dat best in je eerste bericht, zodat niet nodeloos bijkomende vragen moeten worden gesteld en tijd verspild.
in bijgaand bestand wil ik dat de za en zo grijs kleuren, en de code die ik onderaan heb staan ook de juiste kleur krijgen.
Dat kan met een worksheet.change-event, waarbij je in het betrokken gebied kijkt welke cel welke waarde krijgt en dan de overeekomstige kleur instelt.
 
Dat kan met een worksheet.change-event, waarbij je in het betrokken gebied kijkt welke cel welke waarde krijgt en dan de overeekomstige kleur instelt.
Bekijk de bijlage en laat a.u.b. even weten of die voldoet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan