• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
865
Bij oude versies van excel bestond een macro die automatisch opgestart werd bij het openen van een bestand. Mijn vraag : bestaat die macro/toepassing nu nog en hoe kan ik die inschakelen ?
 
Hoi Stefano,

ikke weer eens:

Of je noemt je macro: Auto_Open

In een module staat dus:

Sub Auto_Open()
'Uw macro
End Sub

Of je plaatst de macro in de programmacode van ThisWorkbook, en dan noemt het:

Private Sub Workbook_Open()
'Uw macro
End Sub

Luc
 
Kan altijd!

Hallo,

Je kan alle macro's activeren als je een bestandje wilt openen.

Zet onderstaande in je werkbook (alt + f11)

Private Sub Workbook_Open()
Application.Run "Macro1"
End Sub

Macro1 = is de naam van de desbetreffende macro.

Bedoel je dit?

Mvg

BasMan
 
Jullie zijn wel snelle duivels hoor. Ik dacht er net aan dat ik nog iets vergeten had.

Mijn werkblad is een lijst met grondstoffen (kolom a) en hun maandelijkse kostprijzen (kolom b = januari, kolom c = februari,....)

Wanneer er een nieuwe grondstof bijkomt , dan moet ik steeds een rij invoegen, de naam van de grondstof intikken en de kostprijs ervan invoeren. Vervolgens de boel alfabetisch sorteren.

Doel : een macro die standaard zeg maar een rij invoegt na bv rij 10, wacht op mijn invoer van naam en kostprijs en dan vervolgens overgaat in het sorteren.

Woeha .... kunnen jullie dit even snel ?

(dank bij voorbaat)
 
Range

Hallo,

Je zet een commandbutton met onderstaande code erin.
Je zet onderaan de nieuwe grondstof erin en daarna druk je op de commandbutton. Alles wordt alfabetisch geselecteerd.

Sub Button4_Click()
Range("A2:C9").Select
Selection.Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
Range("A1").Select
End Sub

Je moet zelf wel even de range veranderen. (selectiegebied zeg maar)

Je hoeft dus geen nieuwe rij toe te voegen!

Bedoel je dit soms?

Mvg

BasMan
 
ja dit bedoel ik, maar ....:( ..... hoe koppel ik de code en de knop ?
 
Menu

Hallo,

In het menuutje View ga je naar Toolbars en dan naar Forms (ik heb de Engelse versie).

Druk daarna op commandbutton (invoegen op werkblad), druk daarna op new en voeg daarna onderstaande code in:

Range("A2:C9").Select
Selection.Sort Key1:=Range("A2"), Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal
Range("A1").Select

Alleen de range moet je nog even veranderen.

Mvg

BasMan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan