• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisering van excel blad, formules welke niet veranderd hoeven te worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

zinotje0

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2018
Berichten
6
Goedemorgen,

Dit is mijn tweede keer op dit forum, eerste keer ben ik ontzettend goed geholpen en daar wil ik graag nog een keer gebruik van maken.

Bekijk bijlage Steekproeven invulformulier.xlsx
Het gaat om dit excel bestand en dan het blad 'invulformulier kwaliteitsdienst'.

wat ik heel graag zou willen:

D14
In deze cel wil ik graag een weergave van het aantal getallen in tabel 'steekproef_1' welke D13 overschreiden. Dus stel, D13 is in dit geval 650, als er in mijn 'Steekproef_1' 3 getallen zijn die boven 650 zijn, moet mijn uitkomst in D14 3 zijn.

D15
In deze cel wil ik graag een weergave van het aantal getallen in tabel 'steekproef_1' welke D12 onderschreiden. Dus stel, D12 is in dit geval 570, als er in mijn 'Steekproef_1' 1 getal is die onder 570 is, moet mijn uitkomst in D15 1 zijn.

E34
In deze cel wil ik graag vermelden hoeveel getallen in mijn 'steekproef_1' zich bevinden tussen de getallen vermeld in E32 en E33

E47
In deze cel wil ik graag vermelden hoeveel getallen in mijn 'steekproef_1' D10 overschreiden

E48
In deze cel wil ik graag vermelden hoeveel getallen in mijn 'steekproef_1' D10 onderschreiden

ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, ongelofelijk bedankt alvast!
 
Je kan het hiermee proberen:

D14: =AANTAL.ALS(Steekproef_1;">"&D13)
D15: =AANTAL.ALS(Steekproef_1;"<"&D12)
E34: =AANTALLEN.ALS(Steekproef_1;"<"&E32;Steekproef_1;">"&E33)
E47: =AANTAL.ALS(Steekproef_1;">"&D10)
E48: =AANTAL.ALS(Steekproef_1;"<"&D10)

Succes,
 
Je kan het hiermee proberen:

D14: =AANTAL.ALS(Steekproef_1;">"&D13)
D15: =AANTAL.ALS(Steekproef_1;"<"&D12)
E34: =AANTALLEN.ALS(Steekproef_1;"<"&E32;Steekproef_1;">"&E33)
E47: =AANTAL.ALS(Steekproef_1;">"&D10)
E48: =AANTAL.ALS(Steekproef_1;"<"&D10)

Succes,

Dit is hem, heel erg bedankt!!
 
Graag gedaan, vergeet niet je vraag op status opgelost te zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan