reneemettrie
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 1 aug 2006
Ik weet niet of deze vraag op het Excelforum, of op het Cloudforum thuishoort.
Ik heb een lokaal Excelbestand met enkele macro's, subs en een function.
Blijkbaar kan ik dat niet als xlsm opslaan in OneDrive, dus voor mensen die het mogen raadplegen sla ik het op als xlsx.
Maar sinds gisteren heb ik voortdurend problemen met het lokale xlsm bestand.
Bij openen: melding:" automatiseringsfout"
Bij klikken "OK" kom ik terecht in de VBA editor waar een lijn met de naam van een sub of functie geel is gemarkeerd (die subs en functies werkten altijd correct, compileren geeft ook geen fout aan)
Bij klikken op de knop "Reset": weer "automatiseringsfout"
Bij sluiten: "deze opdracht onderbreekt de foutopsporing".
Maar sluiten is niet mogelijk, Excel afsluiten evenmin. Altijd maar herhaling van dezelfde meldingen. Enige oplossing is Excel verlaten via Taakbeheer...
Wat is hier het probleem en hoe los ik het op??? Heeft het iets met OneDrive te maken of helemaal niet?
Ik heb een lokaal Excelbestand met enkele macro's, subs en een function.
Blijkbaar kan ik dat niet als xlsm opslaan in OneDrive, dus voor mensen die het mogen raadplegen sla ik het op als xlsx.
Maar sinds gisteren heb ik voortdurend problemen met het lokale xlsm bestand.
Bij openen: melding:" automatiseringsfout"
Bij klikken "OK" kom ik terecht in de VBA editor waar een lijn met de naam van een sub of functie geel is gemarkeerd (die subs en functies werkten altijd correct, compileren geeft ook geen fout aan)
Bij klikken op de knop "Reset": weer "automatiseringsfout"
Bij sluiten: "deze opdracht onderbreekt de foutopsporing".
Maar sluiten is niet mogelijk, Excel afsluiten evenmin. Altijd maar herhaling van dezelfde meldingen. Enige oplossing is Excel verlaten via Taakbeheer...
Wat is hier het probleem en hoe los ik het op??? Heeft het iets met OneDrive te maken of helemaal niet?