Geachte sciptkoningen !
ik wil in excel 2010 een artikel bestand aan maken en database ervoor.
wat ik wil bereiken is
mijn oude artikel nummers veranderen omdat ik hiermee in de war raak,
de vorige artikel nummers staan in Kolom A en de nieuwe reeks wil ik in Kolom B hebben, maar het addertje is, mijn nieuwe artikel bestand reeks moet zijn tussen bepaalde waarden,
Bijvoorbeeld,
Kolom a staat 016HJ4589
en in kolom B moet dan worden E00450001
mijn vraag is om dit te automatiseren zodat ik niet mijn hele artikel bestand opnieuw moet aanmaken.. want dat zal maanden duren,
mocht het automatisch overzetten niet lukken ben ik al tevreden met een automatisch doorzetten van de nummering, dus beginnend bij E00450001 en deze automatisch doorzetten tot E00460000.
mogelijkheden zouden heel veel werk kunnen schelen !
ik hoop dat dit lukt, !
mocht het nodig zijn kan ik wel een excel bestandje maken met daarin een voorbeeld als dit niet duidelijk is
alvast bedankt !:thumb:
Groetjes Danny
ik wil in excel 2010 een artikel bestand aan maken en database ervoor.
wat ik wil bereiken is
mijn oude artikel nummers veranderen omdat ik hiermee in de war raak,
de vorige artikel nummers staan in Kolom A en de nieuwe reeks wil ik in Kolom B hebben, maar het addertje is, mijn nieuwe artikel bestand reeks moet zijn tussen bepaalde waarden,
Bijvoorbeeld,
Kolom a staat 016HJ4589
en in kolom B moet dan worden E00450001
mijn vraag is om dit te automatiseren zodat ik niet mijn hele artikel bestand opnieuw moet aanmaken.. want dat zal maanden duren,
mocht het automatisch overzetten niet lukken ben ik al tevreden met een automatisch doorzetten van de nummering, dus beginnend bij E00450001 en deze automatisch doorzetten tot E00460000.
mogelijkheden zouden heel veel werk kunnen schelen !
ik hoop dat dit lukt, !
mocht het nodig zijn kan ik wel een excel bestandje maken met daarin een voorbeeld als dit niet duidelijk is
alvast bedankt !:thumb:
Groetjes Danny