automatsich records aanmaken na bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voasje

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2007
Beste Forum lezers,

Als speeltuin beheerder zin we verplicht een zgn logboek bij te houden van ieder toestel dat we in beheer hebben. Hier moeten vermeld worden de gegevens van het toestel, de reparatie's en de diverse inspectie's
Wij proberen dit in een databse te zetten.
Mijn vraag.

We hebben een aantal tabellen,
tabel toestel gegevens hier staan alle technische gegevens van het betreffende toestel Hier is ook een veld waarin staat hoe vaak per seizoen dit toestel geinspecteerd moet worden.

tabel instellingen: hier staan o.a de datum dat de speeltuin open gaat en de sluitingsdatum.

tabel inspetie gegevens, hierin staan de gegevens van een uitgevoerde inspectie, wanneer, door wie, uitkomst v/d inspectie.

Ieder toestel moet een x aantal keren tijdens het seizoen geinspecteerd worden, dit is uiteraard niet voor ieder toestel hetzelfde, sommige 2 keer, andere moeten 6 of zelfs vaker gecontroleerd worden.

Mijn probleem,
graag zou ik een formule maken zodat aan het begin van het jaar voor ieder toestel gekeken wordt hoe vaak het geinspecteerd moet worden en dat het benodigde aantal records automatisch wordt aangemaakt.
Hierbij wordt dan per toestel 1 extra record aangemaakt omdat voor opening het toestel al 1 keer nagekeken moet zijn.
Omdat de openingsperiode bekend is (tabel instellingen) had ik ook graag een formule die berekende wanneer de betreffende inspectie's plaats moeten vinden.

En als het mogelijk is de formule zodanig dat als bovengenoemde formules zijn uitgevoerd dat NIET nogmaals.
Waarschijnlijk zal dit met een macro moeten gedaan worden, maar dat deze maar 1 keer per jaar uitgevoerd wordt.

Ik ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft.
Als er iemand verdere vragen heeft stuur eventueel een email naar jack@speeltuinvaesrade.nl

Groetjes en alvast bedankt

Jack oet Voasje

Post je mdb even, dan is het niet zo moeilijk om dat er even voor je in te zetten.
Let op, zippen, niet rarren!

Effe zippen

Hallo Bartuls

Geweldig de snelle reactie, echter het bestand is 60,6 mb groot.
Ik kan er ook een posten van ruim 24mb waarbij 3/4 van de ingevoerde gegevens zijn verwijderd.
Ik hoor wel hoe j ehet wil hebben.
alvast bedankt
Jack

Nog steeds heeeel erg groot

Hallo Bartuls,

Ik heb alle formulieren en tabellen die niet nodig zijn verwijderd, ook heb ik de meeste records verwijderd.
Ik krijg hem echter niet kleiner dan 1,95 Mb, te groot om te posten heb ik gezien

Groetjes
Jack

Laatst bewerkt:
Gooi alles weg wat niet belangrijk is (rapporten, formulieren, queries etc.)
Alleen de tabellen zijn van belang.
Comprimeer je database dan nogmaals.
Hoe groot is ie nu?

Automatisch reords aanmaken na bepaalde datum

Hallo Bartuls

Ik heb even een klein voorbeeld gemaakt met mijn probleem.
Hopelijk snap je wat ik bedoel.
In het zip bestand zit nog een kleine omschrijving bijgesloten.
Ik ben heel benieuwd
Groetjes
Jack

Bijlagen

Ik heb een module aan je database toegevoegd.
Ik ben ervanuit gegaan dat de tabel instellingen de begin- en einddatum bevat van de periode waarbinnen de inspecties aangemaakt moeten worden.
Je kunt de inspecties aanmaken door de sub routine subGenereerInspecties aan te roepen.
Dat kun je doen door bij een gebeurtenis het commando subGenereerInspecties uit te voeren.

Bijlagen

Automatisch records aanmaken na bepaalde datum

Hallo Bartuls

Het werkt, ik moet de code nog even aanpassen (juiste veldnamen etc) en dan kan ik hem in de databse zetten.
Alleen nog even kijken hoe ik een knop de subroutine kan laten uitvoeren.
In ieder geval hartstikke bedankt, nu kunnen we weer verder gaan.
Groetjes uit het verre zuiden
Jack
:thumb:

Ga naar de eigenschappen van de knop, kies de eigenschap bij klikken, ga naar de programma code en zet daar de procedure naam in, meer niet.

Bedankt, het werkt

Hij doet het.
Al maanden aan het proberen een goede formule te krijgen voor dit probleem, en in dit forum binnen 3 dagen een werkende oplossing.
Geweldig.
Ook de laatste aanwijzing hoe deze module aan een knop te koppelen.
Bedankt, en tot een volgend "probleem"
Groetjes
Jack
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan