Autonummer veld beginnen met een nieuw nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

hassing

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Goededag mensen op oudjaarsdag,

ik heb een vraagje .. misschien makkelijk voor mij op dit moment een struikelblok gezien mijn kennis van MS Access 2003.

kort samen gevat:

Ik heb een formulier waar ik reserveringen wil/kan maken voor een theater.
Het reserveringsnummer, eerste veld, is een autonummerveld, verder staan er velden in voor klantgegevens (naam, adres etc).

Wanneer ik dit formulier open om een nieuwe reservering in te brengen staan altijd de gegevens van de eerste (1) reservering in beeld.

Ik wil dat hij standaard een blanco scherm toont zodat een nieuwe reservering mogelijk is.
Hoe zou ik dit kunnen bewerkstelligen zonder te werken met extra formulieren?

Alle input is welkom,

mvg

bart hassing:thumb:

Je kunt bij de formulier eigenschappen een eigenschap 'Data Entry' (Data invoer) op true/waar zetten, dan dient het scherm alleen nog maar voor invoer en zal meteen naar een nieuw record springen.

Nog even een voorbeeld

Bijlagen

• pic1.jpg
    pic1.jpg
    40 KB · Weergaven: 35
Je kunt bij de formulier eigenschappen een eigenschap 'Data Entry' (Data invoer) op true/waar zetten, dan dient het scherm alleen nog maar voor invoer en zal meteen naar een nieuw record springen.

je bent geweldig, klopt! dank je.

Zet 'm dan nog even op 'opgelost'

ik voldoe helaas niet meer aan de gestelde eis. Ook moeten bestaande records in dit formulier kunnen worden aangepast.

De recordnavigator is nu deels grayedout zodat ik niet meer kan navigeren naar reeds ingebrachte records. Heb jij hier een oplossing voor?
Of is dat niet meer mogelijk met deze instelling?

Je kunt een knopje op het formulier maken waar je de dataentry kunt uitschakelen.
Code:
Private Sub cmdBrowse_Click()
    Me.DataEntry = False
End Sub

Of wellicht mooier:
Code:
    Me.DataEntry = not Me.DataEntry 
End Sub

Je kunt een knopje op het formulier maken waar je de dataentry kunt uitschakelen.
Code:
    Me.DataEntry = False
End Sub

Of wellicht mooier:
Code:
    Me.DataEntry = not Me.DataEntry 
End Sub

ja dit is ook acceptabel.
Ik ben thuis in VBA maar ik moet dit eigenlijk gewoon zien als een switch toch? Ik zit in de dataentry modus, druk op de knop en je gaat uit de dataentry modus.

bedankt tip!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan