Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Sub VindOntbrekendGetal4()
'variatie op code van Ginger... door Wigi (zoeken mag in ongesorteerde lijst); 25/10/2007
'bijgewerkt door Ginger (1e ontbrekende getal wordt onder de lijst geplaatst -> indien er geen _
ontbrekend getal is wordt de hoogste waarde met 1 verhoogd); 26/10/2007
'bijgewerkt door Ginger; 28/10/2007; numberformat van de cel op 'custom'& "00000"
Dim rCell As Range
Dim rToSeek As Range
Dim i As Integer, y As Integer, z As Integer, x As Integer
Dim lLastCell As Long
'####################################################################################
Const iKolNrBron As Integer = 13 'geef hier het kolomnummer van de te doorzoeken lijst
'####################################################################################
lLastCell = Cells(65536, iKolNrBron).End(xlUp).Row
Set rToSeek = Intersect(Columns(iKolNrBron), ActiveSheet.UsedRange)
y = WorksheetFunction.Min(rToSeek) 'onderste waarde in lijst
z = WorksheetFunction.Max(rToSeek) 'bovenste waarde in lijst
For i = y To z
Set rCell = rToSeek.Find(what:=Format(i, "00000"), lookat:=xlWhole, LookIn:=xlValues)
If rCell Is Nothing Then
With Cells(lLastCell + 1, iKolNrBron)
.Value = i
.NumberFormat = "00000"
End With
Exit Sub
End If
Next
With Cells(lLastCell + 1, iKolNrBron)
.Value = z + 1
.NumberFormat = "00000"
End With
End Sub
Leo
dat werkt nu topie.
heel erg bedankt.
zou je me nog willen uitleggen hoe ik deze macro zo kan uitvoeren
dat de gebruiker in een tekstveld in een formulier eerst het nummer te zien krijg.
dan zet ik die in Initialize van dat blad
of mischien makkelijker.....
in het een formulier staat een tekstvak txt_ID waar het nummer in komen moet.
dan doet de rest van het formulier denk ik wel die waarde opslaan op de goede rij, tenminste dat werkt al goed.
groetjes Rene
omdat ik pas bezig ben kom ik er nog niet uit waar die waarde eigenlijk in zit, wat ik denk
is het die rCell.
Sheets("CAT01").Select
Dim rCell As Range
Dim rToSeek As Range
Dim i As Integer, y As Integer, z As Integer, x As Integer
Dim lLastCell As Long
Const iKolNrBron As Integer = 1 'geef hier het kolomnummer van de te doorzoeken lijst
lLastCell = Cells(65536, iKolNrBron).End(xlUp).Row
Set rToSeek = Intersect(Columns(iKolNrBron), ActiveSheet.UsedRange)
y = WorksheetFunction.Min(rToSeek) 'onderste waarde in lijst
z = WorksheetFunction.Max(rToSeek) 'bovenste waarde in lijst
For i = y To z
Set rCell = rToSeek.Find(what:=Format(i, "00000"), lookat:=xlWhole, LookIn:=xlValues)
If rCell Is Nothing Then
txt_ID.Value = Format(i, "00000")
Exit Sub
End If
Next
txt_ID.Value = Format(z + 1, "00000")
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.