Autonummering Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo,

Ik heb een query in access 2003 en wil graag een extra veld met daarin een autonummering.

Dus gewoon een extra tabel die loopt van 1 t/m het einde van de regel.

Weet iemand hoe dat moet in access 2003?

Ik heb zelf :

Nummering: (1)+1

Maar nu vult die overal 2 in.

Groetjes,

Danielle

Autonummering kun je ook niet maken met een query; dat is een veldeigenschap. Heb je in de tabel nog geen veld met Autonummering, dan kun je er één toevoegen. Als je iets anders bedoelt, dan horen we 't wel...

Hallo,

Bedankt voor de reactie.

Oh ik dat dat het ook in een query kan. Ik heb een tekstfile gekoppeld in het object tabellen. Deze heeft ongeveer 50 kolommen en 2 miljoen regels.

Hoe kan ik da eigenlijk een extra veld toevoegen met autonummering (bij een gekoppelde bestand)?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes,

Danielle

Laatst bewerkt:
Dat zal inderdaad niet lukken; aan een gekoppelde tabel kun je geen Autonummerveld toevoegen. Je kunt, als je wel een sleutelveld hebt, waarop je ook nog eens kunt sorteren, met de functie DCount een telling doen, die functioneert als een autonummer veld. De syntax ziet er ongeveer zo uit:

Code:
VolgNummer: DCount("AuID";"Nummeren";"AuID <= " & [AuID])

In dit voorbeeld is [AuID] het unieke veld, waarop gesorteerd is. De telling is dan oplopend.

Bedankt voor je reactie.

Phoe ik heb geen idee of dat gaat lukken. Misschien kan ik het hele bestand wel importeren.

Ik zal het eens proberen.

Groetjes,

Hans

Is het probleem al opgelost? Zo ja, mag je de vraag op Opgelost zetten. Zo Nee: wat is nu het probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan