Autonummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

tepke

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Wie kan mij helpen met het volgende

ik heb een databases met automatische opnummering. nu heb ik aan het einde van de nummering een aantal nummers weggegooit en ik zou willen dat het systeem weer verder gaat bij het nummer wat ik het laatst heb gebruikt

bv

ik heb nummer 24,25,26,27,28 weggegooit nu wil ik als ik een nieuw record ga gebruiken dat het systeem nummer 24 hergebruikt

Hoi tepke,

Je kan eventueel je veld met de autonummering eens verwijderen en dan een nieuw aanmaken.

Groetjes van Marrosi

Met autonummering kan dit niet, dat wordt volledig door MS Access zelf gedaan en daar kun je niet op inbreken.
Als je dit wilt zul je zelf functies moeten gaan schrijven in VBA en geen autonummering meer gebruiken.

Geloof me, dat is niet leuk.

Autonummer velden zijn bedoeld als betekenisloze sleutel, het mag dus niet uitmaken wat voor waarde of daarin staat.

Waarom wil je de weggegooide nummers opnieuw gebruiken?

Als het overigens alleen nummers aan het einde betreft worden deze overigens weer vrijgegeven als je de betreffende mdb comprimeerd.

Hoi Tepke,

Ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar ik weet zeker dat dit wel kan, je kunt via een omslachtige manier de autonummeirng aanpassen. Ik heb het een aantal jaren geleden een paar keer toegepast. Helaas weet ik niet meer precies hoe het werkt... Welligt staat et ergens op het internet of ergens in goede access boeken.

Mvg

Bram

dit is niet wat ik bedoel

het veld Autonummering laat ik gewoon staan die laat ik gewoon opnummeren als daar iets fout gaat dan maakt dat niet uit. In de tabel maak ik een nieuw nummerikeveld aan. zonder autonummering! ik wil graag dat bij het invoeren van dit veld dat er naar het vorige record wordt gekeken dstaat daar 14 ingevoerd dan moet in het veld waar ik me bezig ben 14+1=15 standaard in komen te staan.

dus het systeem moet lezen in het record er voor daar teld hij vervolgens 1 bij op en dat schrijft hij in het record waar je mee bezig bent.

Gaat het fout kan je het zelf herstellen. het systeem hoeft maar een keer met het getal te komen en dat is bij aanmaak van een nieuw record (dus het kan bij standaard in gevult worden )

Het veld kun je vullen met de volgende expressie:

dMax("NaamVeld","NaamTabel") + 1

Dit kun je het beste doen in de na invoegen gebeurtenis van het formulier waar je het nieuwe record toevoegd.

Ik heb het geprobeerd

Ik heb het geprobeert in een test database maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb de database in een zip aan deze melding hangen. zou iemand mijn kunnen helpen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan