• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

autonummering

Status
Niet open voor verdere reacties.

doubleJ

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2004
Weet iemand of ik net zoals bij acces autonummering kan toepassen in excel. Als dit niet het geval is heeft iemand dan een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen.

MVG,

DoubleJ

Als we er vanuit gaan dat je de nummers onder elkaar wil hebben.

Dan kan je in Cel A1, 1 invullen en dan in Cel A2, 2 invullen
Dan selecteer je beide cellen, en dan selecteer je zo ver naar beneden als je de cijfers doorgevoerd wil hebben.

Dan kies je in het menu voor
- Bewerken
- Doorvoeren
- Omlaag

dat is eigenlijk niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat wanneer ik het bestand of tabblad open er automatisch een nummer wordt toegekend aan het formulier dat ik heb gemaakt.

Groeten

Bedoel je dat je een autonummering wilt als bestandsnaam?

Geplaatst door doubleJ
dat is eigenlijk niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat wanneer ik het bestand of tabblad open er automatisch een nummer wordt toegekend aan het formulier dat ik heb gemaakt.

Groeten
De Autonummering in Access is per tabel en per record 1 unique nummer..

Maar wat voor formulier heb je het wel ooit over? :confused:

Geplaatst door doubleJ
ja volgens mij wel

Je weet het zelf niet eens zeker:8-0: :confused:

Het gaat om een formulier dat moet worden ingevuld door medewerkers. Na het invullen wordt het formulier naar de administartie gestuurd. Het moet eigenlijk zo zijn dat elke keer als een medewerker het formulier invuld het automatisch een volgnummer krijgt toegekend. Ik heb echt geen flauw idee of dit uberhaupt mogelijk is in excel. Ben gewoon erg benieuwd of het kan.
Als het namelijk niet kan zal ik een andere oplossing moeten bedenken.

MVG,
DoubleJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan